خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز مازندران خبر داد:

اعاده بیش از 146 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به بیت المال

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۰۶۱

دادستان مرکز مازندران خبر داد: اعاده بیش از 146 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به بیت المال دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از اعاده بیش از 146 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به بیت المال طی 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سید یونس حسینی عالمی با ارائه آماری از عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال 482 پرونده در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی(از طریق اجرای احکام قضایی قطعی و تبصره ذیل ماده 55) تشکیل و به اتهامات 512 نفر رسیدگی شده است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران ادامه داد: در این راستا بیش از 146 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی خلع ید و به بیت المال اعاده شد.

حسینی عالمی خاطرنشان کرد: در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی در حال حاضر 53 پرونده در دادسرا و 50 پرونده در دادگاه های استان در حال رسیدگی بوده و 379 پرونده در دادگستری های سراسر استان مختومه شده است.

وی با اشاره به پرونده های متشکله در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، اظهار کرد: در این خصوص در قالب یکهزار و 573 پرونده به اتهام 548 نفر رسیدگی و 15هکتار از اراضی به بیت المال بازگردانده شد.

دادستان مرکز مازندران در ادامه گفت: در این حوزه، 162 پرونده در دادسرا و 179 پرونده در دادگاه مفتوح بوده و 207 پرونده مختومه شده است.

حسینی عالمی افزود: یکهزار و 573 پرونده اعلام شده فوق الذکر، شامل پرونده های قضایی در دادسرا (کیفری) و دادگاه (حقوقی) و نیز اخذ دستور قضایی در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری است که اکثر آنها مشمول اجرای تبصره مزبور بوده و در بدو شروع به جرم توسط جهاد کشاورزی اقدام و اعاده به وضع سابق شد.

دادستان مرکز مازندران به اهم اقدامات انجام شده شورای حفظ حقوق بیت المال در حوزه حریم دریا، رودخانه و سواحل نیز اشاره کرد و گفت: 42 پرونده دراین خصوص تشکیل و به پرونده 37 متهم رسیدگی شد که بر این اساس حدود چهار هکتار از حریم سواحل استان آزادسازی شده است.

حسینی عالمی خاطرنشان کرد: در حوزه حریم دریا، رودخانه و سواحل مازندران، 28 پرونده در دادسرا و یک پرونده در دادگاه در حال رسیدگی بوده و 14 پرونده مختومه شده است.

وی همچنین در خصوص عملکرد دادستانی در حوزه جرائم مرتبط با منابع آبی و چاه های غیرمجاز طی 6 ماه نخست امسال اظهار کرد: در این راستا 60 پرونده تشکیل شده است و در حال حاضر 18 پرونده در دادسرا و 40 پرونده در دادگاه در حال رسیدگی است؛ 20 پرونده نیز در این حوزه مختومه شده است.

حسینی عالمی با اشاره به وجود 6 هزار و 172 چاه غیرمجاز در مازندران اظهار کرد: 25 پرونده مربوط به چاه های غیرمجاز در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و هشت دستگاه مخصوص حفاری غیرمجاز توقیف شده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز