خبرگزاری کار ایران

سرپرست استانداری مازندران تاکید کرد:

ضرورت تشکیل یک اتاق عملیات ویژه برای رفع موانع صادرات/وظیفه دولت تسهیل گری،شناسایی موانع و رفع آن است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۷۸

سرپرست استانداری مازندران گفت:وظیفه دولت تسهیل گری،شناسایی موانع و رفع آن است.

به گزارش ایلنا، احمد حسین زادگان در جلسه کمیته ویژه مرکبات استان با اشاره به این که در شرایط کنونی؛ ارزآوری و تقویت پول ملی یک ضرورت است، عنوان کرد: توسعه صادرات و ارزآوری یکی از اولویت های دولت و استان است.

سرپرست استانداری مازندران با بیان این که دشمن به دنبال تضعیف پول ملی و ایجاد اخلال در اقتصاد کشور است، افزود: باید حمایت های لازم صورت گیرد تا تولید کنندگان و صادرکنندگان این بخش با صدور محصولات خود در تامین ارز مورد نیاز استان به نحو موثر نقش آفرینی کنند.

حسین زادگان بر ضرورت تشکیل یک اتاق عملیات ویژه برای رفع موانع صادرات تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: موضوع مشوق های صادراتی، مسایل گمرکات، بازاریابی در کشورهای هدف، موضوع قرنطینه، تسهیل فرآیندهای اداری و ... از مسایلی است که باید از طریق اتاق عملیات ویژه برای توسعه صادرات با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به این که وظیفه دولت؛ تسهیل گری و شناسایی موانع و رفع آن است و باید زمینه را برای تحقق قابلیت های صادراتی در حوزه مرکبات و کیوی به صورت عملیاتی فراهم کنیم، گفت: حجم تولید مرکبات در مازندران بالاست و باید در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی موثرتر عمل کنیم.

سرپرست استانداری مازندران با تاکید بر این که برای توسعه صادرات باید موانع واقعی را شناسایی و رفع کرد، افزود: باید افراد قوی و موثر را برای تجمیع ظرفیت ها در حوزه صادرات مرکبات و کیوی در قالب یک کنسرسیوم به همکاری جدی طلبید.

در ادامه حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه با اشاره به این که مازندران بالغ بر ۷ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد، گفت: از این رقم؛ محصول مرکبات با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و کیوی با ۱۸۰ هزار تن تولید از اهمیت خاصی در میان تولیدات کشاورزی برخوردار است.

خیریانپور وجود ۳ بندر فعال با ۲۸ اسکله و ظرفیت ۱۳ میلیون تن را یک ظرفیت برای صادرات محصولات مختلف استان بویژه مرکبات و کیوی دانست و خاطرنشان ساخت: دولت امسال بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صادرکنندگان حوزه کشاورزی در نظر گرفته است.

وی با اعلام این که در سال گذشته بالغ بر ۲۳ هزار تن مرکبات و ۱۱۰ هزار تن کیوی استان صادر شده است، یادآور شد: باید در صادرات مرکبات بیش از پیش فعال عمل کنیم و در خصوص بازرگانی داخلی در کمیته مرکبات تصمیم گرفتیم تا نهادهای مسئول فعال تر عمل نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز