خبرگزاری کار ایران

هواشناسی استان اخطار داد:

نفوذ سامانه سرد بارشی به استان مازندران در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۸۷۷

پیش بینی های اداره کل هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوای استان طی روزهای جمعه و شنبه کاهش می یابد .

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در گفت‌وگو با ایلنا از نفوذ سامانه سرد بارشی به نوار شمالی کشور، روزهای جمعه و شنبه سیزدهم و چهاردهم مهر خبر داد و گفت: بر این اساس شاهد بارش شدید باران ، کاهش محسوس دما، رعدوبرق و وزش باد(گاهی شدید) در مازندران خواهیم بود.

وی آب‌گرفتگی معابر در سطح استان، بالا آمدن حجم آب رودخانه‌ها را از پیامدهای این دو روز اعلام کرد و افزود: در مناطق سردسیر و کوهستانی(مناطق مرتفع بیش از 2500 متر) نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: توصیه می‌شود شهرداری‌ها نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب در سطح شهرها اقدام کنند.

وی یادآوری کرد: روزهای جمعه و شنبه دریا طوفانی و دمای هوا به‌شدت کاهش یافته و روز شنبه در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود.

اسدی توصیه کرد: کشاورزان تا پایان پنجشنبه نسبت به برداشت مزارع برنج رتون رسیده اقدام کنند و اینکه در زمان وقوع بارش در روزهای جمعه و شنبه، مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و محل عبور سیل خودداری کنند، همچنین لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها ضروری است.

اسدی افزود: در صورت تغییر نقشه‌ها و الگوهای هواشناسی، تغییرات پیش‌بینی نیز مجددا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز