خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

هنر، ماندگارترین اثر برای زنده نگه داشتن ایثار و شهادت است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۸۰۵

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: هنر، ماندگارترین اثر برای زنده نگه داشتن ایثار و شهادت است.

به گزارش ایلنا از ساری،علیجان شمشیربند در نشست با عوامل تولیدکنندگان فیلم خان طومان در ساری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، با بیان اینکه حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در جامعه یک ضرورت است بر ضرورت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل آینده تاکید کرد.

وی افزود: تلاش ما این است که حماسه‌ها و ایثارگری‌هایی که شهدا در هشت سال دفاع مقدس خلق کردند را میراث داری و آن ارزش‌ها را حفظ کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به فیلم در حال ساخت شهدای خان طومان از سوی هنرمندان مازندران گفت: «خان طومان   »تا پیش از شهادت مدافعان حرم نام و نشانی نداشت اگر امروز خان طومان بر سرزبانهاست به خاطررشادت های رزمندگانی است که بدون توجه به زرق و برق دنیا برای حفظ ارزشهای دینی و دفاع از حرم اهل البیت (ع) در این مکان به شهادت رسیدند.

وی افزود: خان‌طومان در این سال‌ها دیگر نامی غریب از سرزمینی دور نیست، کافیست نامش بیاید تا ناخوداگاه ذهنمان به سمت شهدایش برود، نیروهای فاتحین تهران، شیرمردان پاسدار کربلای مازندران و ده ها شهیدی که از گوشه و کنار ایران برای دفاع از حرم اهل بیت عزم سفر کردند تا «مدافعین حرم» لقب بگیرند و حماسه سازان جبهه حق علیه باطل باشند.

شمشیربند ادامه داد: نمونه‌ای دیگراز سرزمین ناشناخته کربلا بوده است که اگر قیام امام حسین(ع) در این منطقه اتفاق نمی‌افتاد سرزمین کربلا نیز بی نام و نشان می‌ماند اگر امروز سرزمین‌هایی در تاریخ انقلاب و اسلام نامی و نشانی پیدا کردند بخاطر انسان هایی است که در آن مکان‌ها برای حفظ دین و کیان اسلامی دلاورمردانه جنگیدندو به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه هنر، ماندگارترین اثر برای زنده نگه داشتن ایثار و شهادت است، ادامه داد: هنر ماندگارترین اثری است که می توان قطره کوچکی از ایثارگری های مردان و زنان را به تصویر کشید و فیلم شهدای مدافع حرم و خان طومان می تواند تجلی رشادت های ایثارگری‌های آنان باشد.

شمشیربند گفت: شهدا و ایثارگران نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و اقتدار و صلابت آن در عرصه جهانی دارند و در حقیقت از جان گذشتگی آنها در هشت سال دفاع مقدس موجب پیروزی و تثبیت جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

وی اضافه کرد: خلق یک اثر تصویری تا یک اثر نوشتاری در اذهان مردم، ماندگاری بیشتری دارد، ابتدا باید از جنگ گفت تا بتوانیم ایثارگری، شهادت، اسارت و یاد و خاطره شهدا را با زبان هنر نشان دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: در حال حاضر بایستی آرمان و ارزشهای شهدا را در بین جوانان و نسل امروز ترویج دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز