خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

داروهای ایرانی بیماران ام اس از کیفیت بالایی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۱۴۰

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کیفیت داروهای ایرانی بیماران ام اس از کیفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از ساری،رسول ظفرمند،مدیر کل بیمه سلامت استان مازندران، صبح امروز،در شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ بیمار ام اس را تحت پوشش داریم،گفت: شش هزار و ۸۰۰ قلم دارو در سال قبل برای این بیماران به  ارزش  ۵۲ میلیارد ریال ثبت گردیده است.

ظفرمند یادآور شد: باید ارتباط بین سیستم درمانگر و سلامت و مردم بیشتر شود تا به درمان بهتر بیماری ها کمک کند.

در ادامه محمد باغبانیان،متخصص نورولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به فقر فرهنگی در بیماری ام اس گفت: یکی از مشکلات در زمینه بیماری ام اس مسائل فرهنگی، عدم اطلاع همراهان بیمار و یکسری اطلاعات اشتباه در جامعه است و این بیماری ارتباط زیادی با استرس دارد.

وی افزود:متاستفانه عدم اطلاعات کامل و جامع در خصوص این بیماری موجب افزایش افسردگی و طلاق در این قشر گردیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:: سن شایع بیماری ام اس جوان و بین 21 تا 33  سال است و بیشتر بین بانوان جوان رایج است و این مسئله سبب می شود تا مشکلاتی ایجاد شود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه بیماری ام اس ناتوان کننده است و سبب خستگی زیاد بیمار و عدم تعادل هایی می شود تصریح کرد: ۸۵ درصد مواقع ام اس به صورت رفت و برگشتی حادث می شود و اکثر موارد این بیماری بدون نیاز به درمان خوب می شود.

باغبانیان گفت: هدف از درمان این است که نگذاریم بیماری وارد مرحله ثانویه شود و تشخیص بیماری ام اس سخت نیست.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار بیمار ام اس در کشور وجود دارد گفت: ۳۰ هزار بیمار قابل درمان هستند و این درحالی که ایران بالاترین شیوع بیماری را در خاورمیانه دارد.

باغبانیان با اظهار اینکه سه هزار و ۲۰۰ بیمار در استان مازندران وجود دارد، میزان شیوع بیماری در استان را ۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه شیوع این بیماری در استان رو به رشد است.

وی ادامه داد: تهران و اصفهان دارای بیشترین بیمار ام اس در کشور است.

این متخصص نورولوژی در خصوص  وضعیت داروهای مربوط به بیماری ام اس گفت: خوشبختانه داروهای ایرانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از این حیث در حد داروهای خارجی عمل می کند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز