خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

نوای لالایی "علی اصغر " در مصلی ساری طنین انداز شد/ دستهای کوچکی که گره های بزرگ باز می کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۳۳۴

در اولین جمعه ماه محرم و در همایش روز جهانی علی‌اصغر، لالایی محزون مادران برای شیرخوارگان حسینی درمصلی مرکز مازندران طنین‌انداز شد.

به گزارش ایلنا از ساری،نوای لالایی علی اصغر امام حسین (ع) امروز در مصلی مرکز مازندران طنین انداز شد ،کودکان در این همایش با لباس هایی سبز آمده  بودند تا واسطه شوند و با توسل به حضرت علی اصغر(ع) گره هایی بزرگ را باز کنند.

 همایش بزرگ «شیرخوارگان حسینی» همزمان با بیش از 41 کشور و 4هزار نقطه در جهان با حضور هزاران مادر عزادار به‌همراه شیرخوارگان خود در سراسر شهرهای مازندران نیز برگزار شد.

این هرساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار شده و معرفی امام حسین(ع) به جهانیان به‌واسطه بی‌بدیل‌ترین سند مظلومیت و حقانیّت آن حضرت یعنی شهادت حضرت علی اصغر(ع) و آماده سازی شیرخوارگان برای یاری قیام امام زمان(عج) از جمله اهداف این همایش  است.

در این گردهمایی حسینی که در مناطق مختلف کشور در حالی برگزار شد که مادران عزاردار امام حسین ( ع ) و 72 تن یاران باو وفایش با پوشاندن لباسی شبیه به لباس حضرت علی اصغر (ع) بر تن فرزندانشان آنان را نذر و فدای اسلام  کردند  و با زمزمه لالایی علی اصغر ( ع ) به یاد آن شهید 6 ماهه کربلا اشک ماتم ریختند.

این همایش امروز در نخستین جمعه ماه محرم حسینی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان در مصلی ساری به همراه مداحی و سخنرانی و نوای لالایی علی اصغر امام حسین (ع) برگزار شد و مادران با نوای حضرت رباب همدردی کرده و طفلان خود را به نام 6 ماهه این حضرت بیمه کردند.

همه مادران در سوگ مظلومیت کوچکترین شهید کربلا، درحالیکه کودکان خود را بر دستهای خود گرفته بودند، اشک ماتم ریختند و برای علی‌اصغرهای کوچک امام حسین(ع) لالایی خواندند.

مادران مازندرانی با حضور فرزندان شیرخوار خود در این مراسم، عمق ارادت و باور خود به مکتب اسلامی و اهل بیت را به نمایش گذاشتند.

فرصت محرم بسیار ارزشمند و مغتنم بوده و برنامه هایی نظیر همایش شیرخوارگان حسینی، زمینه های لازم را برای بیان معارف عاشورا فراهم می سازد.

همایش شیرخوارگان زیباترین عشق به امام حسین (ع) است

سمیه طوسی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این همایش با اشاره به کلام باریتعالی در سوره بقره مبنی بر اینکه به طور حتم همه شما را با چیزی از ترس،گرسنگی و کاهش در مال ها و جان ها آزمایش می کنیم اظهار داشت: به طور یقین کاستی هایی در زندگی همه ما وجود دارد و خدواند آن را فرصتی برای آزمایش و رشد ما قرار داده است.

وی افزود: حماسه عاشورا فقط بر عهده گروه مدافع یا جنگجو نیست بلکه مصائب حضرت زینب (س) تعیین کننده این مسیر است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به نقش زنان در خانواده ها اشاره کرد و گفت: حضور امام حسین (ع ) در صحنه عاشورا به همراه خانواده بوده با توجه به اینکه  ایشان مصائب و مشکلات پیش رو را می دانستند .

وی همایش شیرخوارگان را احیاء شعارها و مکتب امام حسین(ع) دانست و افزود: در جامعه ای زندگی می کنیم که بسیاری از مشکلات ما به خاطر بی شناختی ، بی معرفتی و ضعف آگاهی های اجتماعی ما است.

طوسی گفت:  امروز شما مادران شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته اید و به مراسم عزاداری شهید 6 ماهه کربلا آمده اید و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان های سید و سالار شهیدان تجدید میثاق کنید و این یعنی زیباترین جلوه معرفت و عشق به امام حسین (ع)است.

شهادت علی اصغر؛ پیام حقیقی عمق فاجعه کربلا

وی ادامه داد: شهادت علی اصغر(ع) می‌تواند پیام حقیقی و عمق فاجعه کربلا را به گوش انسانهای آزاده برساند.

طوسی افزود: ما امروز اینجا جمع شده‌ایم که بیاموزیم چگونه علی‌اصغرهای خود را پرورش دهیم که مانند این بزرگان بدرخشند و عاقبت بخیر شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز