خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حوزه هنری مازندران:

هنر نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۶۸

مدیر کل حوزه هنری مازندران گفت:هنر نقش مهمی در اصلاح و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

به گزارش ایلنا از بابلسر،سینا دلشادی عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ در بابلسر ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم با تاکید بر اینکه تئاتر هنر نخبگان و فرهیختگان است اظهار داشت:  روشن بودن چراغ تئاتر موجب توسعه یافتگی جامعه می شود.

وی با طرح این پرسش که آیا امروز تئاتر کارکردی برای جامعه اسلامی مطرح می شود و یا اینکه می تواند هنری جامع و فراتر از سایر هنرها در جامعه مطرح شود افزود: نقش هنر و در جامعه، نقشی اساسی بوده و تئاتر در بین آنها هنر تفکر و اندیشیدن است.

مدیر کل حوزه هنری مازندران گفت: در روزگار موسوم به هزاره سرعت و ریتم های تند و سریع و همچنین روزگاری که تحولات بصورت برق آسا در حال عبور است نیاز به تمام ابزارها بویژه هنر به خوبی احساس می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از نقص ها و کاستی هایی که امروزه در حوزه های سیاسی و اجتماعی اتفاق می افتد ناشی از نابسامانی های روانی افراد است، ادامه داد: اگر افراد به لحاظ روانی دچار مشکل باشند جامعه نیز دچار مشکل می شود اما در این شرایط ، هنر همچنان قداست خود را حفظ کرده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

دلشادی به نقش تئاتر و هنر در کنترل آسیب ها و بزهکاری های جامعه اشاره  و بیان کرد : هنر نمایش می تواند نقش اصلاح گری داشته باشد و آسیب ها را ترمیم و سلامت جامعه را تضمین کند.

وی بیان کرد: امروزه هنر علاوه بر اینکه به عنوان روشی برای بیان و غلبه بر هیجانات و تنش‌های روحی و روانی در جامعه نقش آفرینی می‌کند، یکی از اصلی‌ترین راه‌ در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

دلشادی تصریح کرد: رسالت هنر تبیین عینی واقعیات و ایجاد رشد و کمال برای جوامع انسانی است.

وی با اشاره به مباحثی که در نهمین کنگره سلامت روان برگزار شده بود اظهار داشت: در یکی از تحقیقات ارائه شده، دو گروه 50 نفره بصورت مجزا شامل بازیگر و غیر بازیگر در سنین 20 تا 25 سال را انتخاب کرده و از روشهای علمی _ استنباطی بر روی هیجان افراد کار کردند تا ببینند آیا آنها می توانند هیجانات خود را در تکانه ها و شرایط سخت کنترل و مدیریت کنند یا خیر؟  نتیجه این بود که بازیگران، قدرت مدیریت و تنظیم هیجانات را دارند.

مدیرکل حوزه هنری مازندران در پایان گفت: هنر تئاتر؛، هنر ازخود گذشتن و ایثارگری برای روشن ماندن چراغ آگاهی در جامعه است.

به گزارش ایلنا پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ  در دو بخش اجرای آئینی و پژوهشی از هفتم تا نهم شهریور ماه در بابلسر و ساری برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز