خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

حمل و نقل مهم ترین بخش تبادلات بین مازندران و ولگاگراد است

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۴۸۶

استاندار مازندران گفت: حمل و نقل مهم ترین بخش تبادلات بین مازندران و ولگاگراد است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی در کنفرانس خبری که بعدازظهر امروز در پایان نشست مشترک استانداران ولگاگراد فدراسیون روسیه و مازندران جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، ضمن اظهار خوشحالی از میزبانی از استاندار ولگاگراد و هیئت همراه او، بر فرصت همجواری دو استان با دریای خزر و ظرفیت‌های موجود در دو استان تأکید و اظهار داشت: تولید ناخالص داخلی استان مازندران ۱۲ میلیارد دلار است و ۶.۵ میلیون تن از محصولات سالانه، محصولات باغی، زراعی و صنایع وابسته به شیلات است.

وی افزود: با ارائه برنامه روشن و اراده مشترک می‌توانیم در زمان‌بندی مشخص به هدفمان برسیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه کمیسیون مشترک بین دو دولت و کمیسیون مشترک بین مجلس دوما و مجلس شورای اسلامی  بر همکاری مشترک بین دو کشور تأکید دارند، تفاهم‌نامه میان دو استان مازندران و ولگاگراد را در راستای این تأکید برشمرد.

وی محورهای همکاری مورد توافق دو استان را که از تفاهم به توافق تبدیل شد، «آغاز حرکت مشترک» دانست و گفت: ولگاگراد و مازندران یا هدف هستند برای بازارهای یکدیگر و یا به عنوان ترانزیت برنامه‌ریزی می‌شوند.

اسلامی تفاهم‌نامه صورت‌گرفته بین دو استان را عامل سرعت بخشیدن به تبادلات اعلام کرد که مهم‌ترین بخش آن حمل و نقل است.

استاندار مازندران توضیح داد: دسترسی سریع تر، آسان‌تر، ارزان‌تر و فراوان‌تر یرای رفت‌آمد تجار، خط کشتیرانی منظم، پروازهای منظم، استفاده از خط ریلی حجم همکاری‌ها را بیشتر کرده و به آن سرعت می‌بخشد.

وی با تأکید بر اینکه حجم مبادلات دو کشور می‌تواند رشد جهشی داشته باشد، گفت: خوش‌بین هستم که با اراده استاندار ولگاگراد و هیئت همراهش، هدف ۲۰۰ میلیون دلاری را به سرعت پشت‌سر بگذاریم.

اسلامی اعلام کرد: با استاندار ولگاگراد به این تفاهم رسیدیم که معاونان دو استاندار به صورت ماهانه پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه را کنترل و‌نظارت کنند و موانعی که برای پیشرفت همکاری به وجود آید، گزارش دهند و تکالیف خود را برای رفع آن‌ها دریافت کنند.

استاندار مازندران تفاهم‌نامه بین دو استان را نقطه عطف برشمرد و گفت: سرفصل‌ها برای آغاز همکاری‌ها شناخته و محورهای همکاری شناسایی شده است و‌ هیئت‌های اقتصادی همراه از ظرفیت‌های یکدیگر آگاه شده‌اند که گامی به سمت تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد همکاری است.

اسلامی به تراز اقتصادی ولگاگراد و مازندران اشاره کرد و گفت: اگر غلات و دانه‌های روغنی نقطه قوت ولگاگراد است، در مازندران نیز مرکبات، کیوی و محصولات لبنی و شیلاتی می‌تواند برای بالانس تراز اقتصادی نقش ایفا کند.

استاندار ولگاگراد روسیه یادداشت‌تفاهم میان مازندران و ولگاگراد را معادل توافق‌نامه‌ای دانست که پایه و اساس همکاری‌های بعدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسائلی هم هست که تصمیم‌گیری درباره‌ی آن در اختیار رؤسای جمهور است، به حضور رئیس کمیته امور بین‌الملل در جلسات امروز اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که تصمیمات امروز به تقویت تعامل می‌انجامد.

افزایش واردات ولگاگراد به بندر امیرآباد بوچاروف به بازدیدش از بندر امیرآباد بهشهر اشاره و بیان کرد: ۷ درصد واردات بندرامیرآباد متعلق به ولکاگراد است که برای ما رقم قابل ملاحظه‌ای است و این تنها مربوط به صادرات مستقیم استان ولگاکراد به بندرامیرآباد می‌شود.

وی از امکان افزایش حجم و رقم مبادلات با بندر امیرآباد در برنامه‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: بندرامیرآباد می‌تواند نقطه عطف در روابط دو استان باشد و باید از ظرفیت این بندر استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز