خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران :

دریای مازندران 5 قربانی گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۶۴۳

طی 2 روز گذشته 5 نفر از هموطنان‌ در استان به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا و شنا در خارج از طرح دریا، طعمه امواج شدند

به گزارش ایلنا از ساری، سرهنگ "علیرضا باقری" در بیان جزئیات این خبر گفت: دریای مازندران یکی از جذابترین موهبت های الهی است که هرساله حجم گسترده ای از مسافرت ها در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات تابستانی را به خود اختصاص داده است.

وی، با اشاره به ایجاد طرح های سالم سازی دریا با امکانات رفاهی مناسب، تصریح کرد: طرح دریا طی سال جاری در قالب 28 طرح و 43 چادر در سطح شهرستان های ساحلی استان برپا و راه اندازی شد که با امکانات ایجاد شده، شاهد امدادرسانی و نجات جان بیش از 200 نفر از شهروندان و مسافران از غرق شدگی در دریا طی این مدت بوده ایم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ناآشنایی به فن شنا به خصوص شنا کردن در خارج از محدوده طرح های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و نیز بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی، سالانه باعث غرق ده ها نفر از شهروندان به ویژه گردشگرانی می‌شود که نا آگاهانه تن به دریا می سپارند.

سرهنگ باقری با بیان اینکه طی 2 روز گذشته، 5 نفر از هموطنان‌مان در سواحل استان غرق شده اند، عنوان کرد: در شهرستان نوشهر عصر روز گذشته 3 نفر از هموطنان به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا کردن در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد با حضور عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: در شهرستان های بابلسر و رامسر نیز افرادی از اهالی و ساکنان استان کرمانشاه به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد نیز کشف و به سردخانه منتقل شد.

سرهنگ باقری در خاتمه به هموطنان توصیه کرد: هنگام استفاده از این موهبت الهی، هشدارهای ماموران انتظامی و ناجیان غریق را جدی گرفته، از شنا در نقاط ممنوعه شنا نظیر محدوده های خارج از طرح های سالم سازی، نقاط کور دریا و ساعت های تعطیلی طرح بپرهیزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز