خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران خبر داد:

کشفیات 29 میلیارد ریالی کالای قاچاق در مازندران

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۱۵

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشفیات 29 میلیارد و 837 میلیون ریالی انواع کالای قاچاق در استان طی ماه گذشته در سطح استان خبر داد .

به گزارش ایلنا از ساری،سرهنگ"علیرضا باقری ، گفت: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان به اجرا درآمد .

معاون اجتماعی استان فرماندهی انتظامی مازندران از دستگیری 136 نفر از قاچاقچیان کالا در استان طی یک ماهه گذشته خبرداد و افزود: در این راستا 26هزار و 300 نخ سیگار خارجی قاچاق ،  7 هزار لیتر نفت سفید قاچاق ، 11 دستگاه کولر، 2 هزار و 420 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و  یک هزار و 880  لیتر سموم شیمیایی قاچاق د از قاچاقچیان کشف شد .

سرهنگ باقری، خاطر نشان کرد: 23 هزار و 400 قلم لوازم پزشکی، 42 تن چوب و 2 هزار و 500 شاخه گل و گیاه تزئینی ،یک هزار عدد قرص و داروی غیرمجاز و 88 عدد لوازم یدکی قاچاق از دیگر کالاهای قاچاق کشف شده در استان طی این مدت بوده است .

وی تصریح کرد: ارزش ریالی کل کالاهای قاچاق کشف شده  29میلیارد و 837 هزار ریال بوده که به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شد.

سرهنگ باقری در ادامه با اشاره به این که قاچاق کالا تخریب زیر بنای اقتصاد کشور و نادیده گرفتن حق نسل فردا است، اذعان داشت: هدف پنهان قاچاق رشد تجمل گرایی، مصرف زدگی و نابود کردن اقتصاد ملی است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه ریزی های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی است.

وی در خاتمه با اشاره به این که قاچاق یک پدیده خلاف شرع و قانون است و مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و همه آحاد جامعه برای مقابله با آن مسئول هستند از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هرگونه مسائل امنیتی همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز