خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی محمودآباد در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد؛

اجرای طرح یکپارچه سیماک برای دهیاری های بخش مرکزی/ دهیاران خدمات دولت را در روستاها شفاف سازی کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۵۸۷

بخشدار مرکزی محمودآباد گفت: برای بررسی وضعیت مالی دهیاری ها و شفاف سازی خدمات دولت در روستاها از سوی دهیاران از سیستم یکپارچه سیماک در بخش مرکزی شهرستان استفاده شود.

غلامرضا رنجبر در گفت و گو با  خبرنگار ایلنا از محمودآباد ، با بیان این که بررسی تمام وضعیت های مالی دهیاری ها باید طبق قانون و با سیستم یکپارچه با توجه به وضعیت بد اقتصادی کشور شفاف سازی شود، اظهار کرد: با توجه به جمعیت کم روستاها نیاز به حسابدار در هر دهیاری به صورت جداگانه نبوده و با راه اندازی این سیستم در بخش مرکزی می توان از هزینه های جانبی کاسته و آن را صرف روستا ها کنیم.

وی افزود: بیت المال حق مردم بوده و باید برای دفاع از مردم مطابق قانون عمل کنیم تا درصدد شفاف سازی وضعیت مالی دهیاری ها باشیم؛ در این صورت اعتماد کامل مردم را به نظام اسلامی حفظ و از۸۰ درصد از تخلفات مالی کاسته می شود.

بخشدار مرکزی محمودآباد با اشاره به این که اجرای قانون جزء الویت های مهم و اول من در انجام امور کاری بخشداری است، بیان کرد: دهیاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان بوده و باید در راستای شرح وظایف خود حرکت کنند؛ نظارت مستقیم بخشدار در امور مالی دهیاری می تواند از تخلفات مالی و عمرانی جلوگیری کرده و بر اساس قوانین حوزه روستایی استانداری در خصوص تجمیع مسئولین مالی و فنی دهیاری ها عمل کرد.

رنجبربا تاکید بر این که دهیاران باید انظباط مالی و شفاف سازی را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: اجرای قانون به نفع دهیاران بوده و باعث عمران و آبادانی بیشتر روستاها در راستای پیشرفت خواهد بود؛ جلوگیری از تفکیک اراضی و ساخت و ساز ها بی رویه در روستاها می تواند زیر ساخت های سنتی روستاها را حفظ و از آسیب رسیدن به منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری کند.

بخشدار مرکزی یادآور شد: انظباط مالی، اهتمام در نگهداری اموال، شفاف سازی مالی، الویت بندی پروژه های آموزش باید در راس امور دهیاری های شهرستان باشد چرا که محمودآباد دارای ظرفیت ها و پتانسیل بالا در تمامی بخش ها و روستاهای خود است.

وی با بیان این که فعال کردن شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی محمودآباد از جمله دغدغه های ما برای پیشبرد الویت های قانونی در روستاها است، گفت: با فعال کردن تعاونی دهیاران منافع مالی روستاها برای عمران روستایی به کار رفته و سود حاصله از کار شرکت تعاونی فعال بخشداری ها می تواند کمک شایانی برای روستا باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز