خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران اعلام کرد:

اتصال سیستم برق دلیل آتش‌سوزی مسجد جامع ساری

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۶۸۰

استاندار مازندران گفت:حریق به دلیل اتصالی سیستم برق و تجهیزات مسجد صورت گرفته است و عمدی در وقوع حریق وجود نداشته است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی با حضور در محل مسجد جامع ساری با اشاره به اطفای کامل حریق در مسجد جامع ساری با تلاش نیروهای امدادی گفت: حریق به دلیل اتصالی سیستم برق و تجهیزات مسجد صورت گرفته است و عمدی در وقوع حریق وجود نداشته است.

اسلامی افزود: این مسجد تاریخی و ارزشمند به‌دلیل اتصال سیم‌های برق که ریشه در شدت گرما و تابش خورشید که مانند محوطه باز از روی پشت بام بوده به گونه‌ای که شاهدان عینی ان را مشاهده کردند موجب آتش‌سوزی شد به‌طور طبیعی سقف مسجد چوبی است کاملاً سوخته است منهای بخش‌های دیگر به‌صورت مصالح بنایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس، نیروهای پلیس، و یگان ویژه، نیروهای مردمی، آتش نشانی و غیره در عملیات اطفای حریق متعهدانه شرکت کرده اند گفت: در حال حاضر عملیات اطفاء تمام شد و گروههای امدادی در حال لکه گیری هستند.

استاندار مازندران در ادامه گفت: مسجد جامع ساری به دلیل ثبت ملی شدن، تابع ضوابط میراث است و مباحث بازسازی و احیای آن با مشارکت دست اندرکاران و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی آغاز می شود و با تمام قوا به حالت اول برمی گردد اما در طراحی مسائل ایمنی نیز باید لحاظ شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز