خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد خبر داد:

ارسال نخستین محموله صادراتی از بندرامیرآباد به مقصد گرجستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۶۹۱

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت:برای نخستین بار از بندرامیرآباد ۹ هزار تن مواد معدنی به مقصد کشور گرجستان به صورت حمل ترکیبی صادرشد.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی؛ مدیربنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ با عنوان  سال  " حمایت از کالای ایرانی " گفت در راستای حمایت از توسعه صادرات  کالای ایرانی ،  بندرامیرآباد  برای اولین بار اقدام به صادرات کالا به حجم ۹ هزار تن به مقصد کشور گرجستان کرده است.

سیاوش رضوانی افزود از ۹ هزار تن کالای صادراتی به کشور گرجستان،  ۶ هزار تن مواد معدنی کلینکر  و ۳ هزار تن سیمان  می باشد که پس از تخلیه در بنادر آستارا ایران و الت آذربایجان از طریق حمل ریلی به کشور گرجستان ارسال گردید.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با دارابودن ۱۵ پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷,۵ میلیون تن درسال ، تنها بندر متصل به راه آهن سراسری در شمال کشورو تنها بندر دارای اسکله رورو ریلی در کشور است که توانایی ارسال واگن های حامل کالا از طریق کشتی به کشورهای حاشیه دریای خزر  را دارا می باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز