خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران:

2هزار برنامه هفته حجاب و عفاف در مازندران برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۲۰۸

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران از اجرای 2 هزار برنامه هفته حجاب و عفاف در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، ام السادات رخشنده امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد اظهار داشت:  هفته عفاف و حجاب از 19 تیرماه آغاز و تا 25 تیر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد و به شهادت رسیدن بیش از دو هزار نفر از هم‌و طنانمان در این واقعه افزود: امسال هفته عفاف و حجاب با اجرای بیش از 2 هزار برنامه با عناوین مختلف در استان مازندران اجرا می شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران با تشریح عناوین برنامه های هفته حجاب و عفاف تجمع و گردهمایی بزرگ حافظان حریم خانواده در مراکز شهرستان هارا از جمله برنامه های مهم این هفته عنوان کرد و گفت: این گردهمایی  بیست و چهارم تیرماه در سالروز میلاد حضرت معصومه (س)ساعت 15 بعدازظهر  در بوستان ولایت مرکز مازندران برگزار می شود.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته عفاف و حجاب افزود:  روز سه سنبه 19 تیرماه با عنوان عفاف و حجاب احترام به خویشتن و حقوق شهروندی نامگذاری شده است نشست و کارگاه های سبک زندگی ایرانی -اسلامی با سبک عفیفانه با رویکرد اسلامی ایرانی را از برنامه های این هفته برشمرد.

رخشنده اظهار داشت: چهارشنبه 20 تیرماه با عنوان عفاف و حجاب، مظهر وقار و آرامش خانواده نامگذاری شده است که در این روز نمایشگاه عفاف و حجاب  با همکاری بسیج اداره کارگری، بسیج هنرمندان و اداره کل ارشاد برگزار می شود ضمن اینکه ، در این نمایشگاخ می توان به غرفه تعویض چادر و با حجاب زیباتر می‌شوم اشاره کرد .

وی ادامه داد: هزینه خرید وسایل عفاف و حجاب بیشتر از نوع پوشش دیگر است و تعویض چادر در حمایت از افراد با حجاب است.

این مسئول اردوهای یک روز به‌منظور تشویق دختران محجبه، نشست صمیمی با دختران جوان با موضوع«حجاب؛ آری»، مسابقات ورزشی و بومی و محلی، جشنواره «عروسک با حجاب من» را از دیگر برنامه های هفته حجاب و عفاف برشمرد.

رخشنده به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد اقتصاد مقاومتی و ارائه محصولات عفاف و حجاب، تجلیل از دختران محجبه و فعال فرهنگی، ورزشی و قرآنی اشاره کرد و افزود: برپایی ایستگاه‌های مشاوره، نشست تخصصی و موضوعی برای جوانان و نوجوانان با موضوع «تبیین اهمیت رعایت عفاف و حجاب در سلامت روان من و خانواده و جامعه» از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

وی فضاسازی ویژه در سطح شهرستان ها برای شهروندان و مسافران، مسابقات علمی و پژوهشی با موضوع «عفاف و حجاب و پیامد ناشی از بدحجاب»و استفاده از ظرفیت‌های ائمه جماعت طی هفته و طول سال برای تبیین مسئله عفاف و حجاب با رویکرد سبک زندگی عفیفانه را برنامه های دیگر این هفته برشمرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران پنج شنبه 21 تیرماه با عنوان عفاف و حجاب، اصالت ایرانی و هویت اسلامی نامگذاری شده است ،گفت: بسیاری از این برنامه‌ها در طول سال استمرار خواهد یافت.

وی افزود: مسئله عفاف و حجاب تنها مختص به یک هفته نیست و در طول سال نیز به آن پرداخته می‌شود چراکه برای انجام کار عمیق و ریشه‌ای به یک هفته نمی‌توان بسنده کرد و تنها ماحصل آن در هفته حجاب ارائه خواهد شد.

رخشنده برگزاری کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد در بین دانشجویان و محلات پرتردد و همچنین پاسخ به شبهات از جمله برنامه های این هفته اعلام کرد.

وی به برگزاری جشنواره عروسک با حجاب من در این هفته اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف جذابیت حجاب برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

رخشنده افزود:  انتظار می‌رود که در مدارس به‌صورت جدی به مسئله عفاف و حجاب توجه کنند .

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران اعلام کرد: یادواره 29 شهیده مازندران با محوریت شهیده شاخص کشوری زینب کمائی در سطح شهرستان های مازندران برگزار می شود.

وی با اشاره به محجبه شدن 16 هزار نفر از سال 91 تا 96 در مازندران تحت برنامه‌ای به نام «تاج بندگی»، گفت: با شناسایی افراد، برقراری ارتباط، پذیرش دو طرفه، تکریم شخصیت فرد و بازگرداندن هویت به او به این مهم دست یافته‌ایم.

رخشنده عفاف و حجاب را محصولی از سبک زندگی درست دانست و سلامت تک تک افراد جامعه را منتج به سلامت کل جامعه عنوان کرد و افزود: برنامه‌های ما منحصر به هیچ گروه و سن خاصی نیست و همه‌ی افراد با هر عنوان و سنی می‌توانند در آن حضور یابند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران همچنین به وضعیت ظاهری سواحل دریای خزر اشاره و تأکید کرد: باید نقش نظارتی دولت بر سواحل دریای خزر که به بخش‌های خصوصی واگذار شده است، پررنگ‌تر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز