خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان مازندران :

اقتصاد کشاورزی مازندران ناپایدار و فاقد استراتژی و صنایع تبدیلی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۱۲۳

  رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: اقتصاد کشاورزی مازندران ناپایدار و فاقد استراتژی و صنایع تبدیلی است.

به گزارش ایلنا از ساری،عبدالله رضیان در جلسه شورای اداری مازندران که امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری در استانداری برگزار شد، به نارسایی‌های مازندران در موضوعات مختلف زیرساختی اشاره و‌اظهار کرد: «یکی از این مشکلات موضوع پسماند و زباله است که امروز به عنوان یک دغدغه جدی در سطح ملی است.

وی افزود: جلسات متعددی برگزار شده و برای راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز ساری و نوشهر اقداماتی صورت گرفته اما در سایر شهرهای استان این مشکل همچنان پابرجاست و اگر قانون «حفاظت از خاک» تصویب شود، دفع زباله در بسیاری از شهرها با مشکل مواجه خواهد بود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی زیرساخت‌های ارتباطی شبکه اینترنت IT و ICT و گسترش شبکه فیبر نوری در استان را مطلوب عنوان کرد و گفت: اتفاقی که برای کنترل گوشی‌های قاچاق افتادافتاد، هم خواسته مجلس و هم خواسته افکار عمومی بود.

رضیان با اشاره به اینکه اقتصاد مازندران بر محور کشاورزی است، افزود: متاسفانه مشکلات زیادی در مدیریت کشاورزی وجود دارد و بازار محصولات کشاورزی بخصوص عرضه، قیمت‌گذاری و صادرات مرکبات یکی از این مشکلات است.

وی اقتصاد کشاورزی مازندران را ناپایدار و فاقد استراتژی و صنایع تبدیلی اعلام کرد.

رضیان زیرساخت‌های جاده‌ای مازندران را با توجه به جمعیت و ورودی گردشگر را نامناسب دانست و تصریح کرد: برقی کردن ریل گرمسار-اینچه‌برون نوید توسعه حمل و نقل را دارد اما زیرساخت‌های جاده‌ای و به اتمام نرسیدن جاده‌های هراز، فیروزکوه، تهران-شمال،کندوان و نیز جاده‌های بین‌شهری از مشکلات جدی رنج می‌برد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران به منابع آبی خدادادی استان اشاره و بیان کرد: 91 درصد آب حاصل از نزولات آسمانی به دریا می‌ریزد و فقط 9 درصد آن کنترل می‌شود.

وی با اشاره به گرما و رطوبت بالای تیر و مرداد در مازندران گفت: وضعیت گرمای استان را متوسط می‌دانند در حالی ‌که هزینه انرژی در این استان به دلیل گرما و رطوبت، بالاست و پرداخت هزینه انرژی آن باید مانند استان‌های گرمسیر شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز