خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران:

اجرای طرح پایش سلامت آب در20 شهرمازندران/آب و فاضلاب شهری مازندران افق 1420 را طراحی کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۸۶۶

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران به مناسبت هفته صرفه جویی درمصرف آب ودرنشست هم اندیشی با رسانه ها تحت عنوان "آب، رسانه وافکارعمومی" ازبرنامه های این نهاد برای تامین بهداشت وایمنی منابع آبی و طرح های توسعه ای سخن گفت.

به گزارش "ایلنا" از ساری، "ذبیح الله ذاکری" ایمنی آب و تامین سلامت منابع آبی را مهمترین برنامه آب وفاضلاب شهری مازندران ذکر کرده و می گوید: متولی این طرح آب منطقه ای مازندران است ودرقالب برنامه سلامت آب "WSP "منابع آب استان ازمنشاء تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد، تحت کنترل پایش قرارخواهد گرفت.

وی  با اشاره به این که تمامی عوامل تهدید کننده منابع آبی استان شناسایی و برای رفع آنها چاره اندیشی می شود، از اجرای برنامه پایش سلامت آب در تمامی شهرستانهای استان خبرداد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در ساری درحال اجراست و 20 شهراستان را دردستورکارداریم.

این مقام مسئول اگرچه به بارندگی های مناسب دراستان اشاره کرده واین که با کمبود آب مواجه نیستیم اما تاکید کرد که مازندران استانی مسافر پذیر است و خود را موظف می دانیم که آبی با بهترین کیفیت را تامین نماییم .

ذاکری ضرورت تکمیل زیرساخت های استان دربخش آب را یادآورشده ومی گوید: اعتبارات  تعیین شده برای استان 130 میلیارد تومان است که از این میزان 75 میلیارد تومان اختصاص یافته و 98 درصد توسط اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین می شود.

اوبه کمبود روزانه 85 هزارمترمکعب آب دراستان اشاره کرد وگفت: 88 درصد آب مصرفی استان راازمنابع زیرزمینی و 12 درصد را ازطریق آب های سطحی تامین می کنیم وبرای آن که به سمت وسوی آب های سطحی برویم برنامه با افق 1420 را دردستورکارخود قرارداده ایم.

وی درعین حال گفت که  درحال حاضر 28 درصد هدر رفت آب داریم و ادامه داد: تابستان امسال روزانه باید 106هزارمترمکعب آب را تامین ودراختیارمشترکان بگذاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز