خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت شهرستان ساری:

فضلیت ماه مبارک رمضان باید برای همگان تبیبن شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۶۷

امام جمعه موقت شهرستان ساری گفت: فضلیت ماه مبارک رمضان باید برای همگان تبیبن شود.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه امروز نماز جمعه شهرستان ساری اظهار داشت: سرنوشت یک سال انسان در شب قدر رقم می‌خورد و ائمه دهه سوم ماه رمضان را در مسجد مانده و برای درک شب قدر، عبادت می‌کردند و بیداری می‌کشیدند ؛ما نیز باید اینگونه باشیم.

وی با بیان اینکه اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان باید برای همگان تبیین شود.  افزود: در این شب‌ها از خدا بخواهیم‌ما را نجات دهد و به ما عنایت کند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان ساری گفت: این روزها و شب‌ها در خانه مولایمان را بزنیم و فقط یتیمان کوفه نباشند که به در خانه مولا می‌روند.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بی تردید واقعه تاریخی 1342 یکی از رخدادهای مهم و نقطه عطف انقلاب است که باید مورد توجه همه به ویژه جوانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جوانان باید تاریخ بخوانند و بدانند استکبار جهانی چه توطئه‌هایی علیه کشور ما داشته است، ادامه داد: آنها به دنبال حذف اسلام و قرآن بودند که مرجعیت در مقابل آنها ایستاد.

قاسمی با اشاره به اینکه امام راحل مردم را آگاه کردند و به افشاگری پرداختند، خاطرنشان کرد: مردم در حمایت از امام راحل به خیابان‌ها آمدند و واقعه 15 خرداد اتفاق افتاد.

خطیب موقت شهرستان ساری گفت : امام راحل در اوج محبوبیت از عالم خاکی رخت بربستند، بیش از 10 سال رهبر این مملکت بودند و در روز ارتحال ایشان، بیش از 10 میلیون نفر در تشییع پیکر شرکت کردند.

قاسمی افزود: انقلاب اسلامی میراث گرانبهای امام راحل است که باقی ماند و اقدام مجلس خبرگان پس از رحلت امام راحل، یک معجزه الهی است؛ خبرگان رهبری خواستند جانشینی برای امام راحل انتخاب کنند، از سویی نخبگان مردم به یک سید در این زمینه چشم دارند و آن سید، امتناع می‌کند.

امام جمعه موقت شهرستان ساری گفت: شبیه‌ترین فرد در مسائل علمی، فقهی، سیاسی و ... به امام راحل، انتخاب شد و ولی‌امر مسلمین جهان به عنوان رهبری نظام اسلامی انتخاب شد و جای شکر دارد

قاسمی تصریح کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری کشور ما در امنیت به سر می‌برد و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی با اشاره به اینکه روز قدس نزدیک است، گفت: مجامع بین‌المللی در مقابل شهدای فلسطینی و جنایات غزه سکوت می‌کنند و گوش شنوا ندارند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما تقدیر از قدرشناسی خادمان ملت است، گفت: یکی از مسئولان استان که خدمتی مضاعف به شهر ساری داده است مهدی عبوری شهردار جهادی، انقلابی و برادر سه شهید است که باید قدردان زحمات وی باشیم.

قاسمی با بیان اینکه ساری در سالهای اخیر خاصیت مرکز استان بودن خود را نداشته است، گفت: ساری هنوز به حق واقعی خود نرسیده و همه مسئولان استانی باید فضا را برای تقویت عملگرایی و توسعه فعالیت شهری ساری را به مدیریت شهری مرکز مازندران فراهم کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز