خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری:

تصمیم ترامپ بستر نابودی اسرائیل را فراهم کرد/ ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۱۰

امام جمعه موقت ساری گفت:جدایی دانشگاه و حوزه تبعات منفی با خود به همراه دارد بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری و لازم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت الاسلام یوسف پور در سخنرانی امروز نماز جمعه ساری به اهمیت  و جایگاه دین در زندگی بشر اشاره کرد و اظهار داشت: دین حقیت ماندگار بوده و با فطرت و عقل عجین شده و نجات انسان از ظلمات و تاریکی است.

وی با بیان اینکه دین به زندگی انسان معنا می بخشد و انسانی که از دین خارج شود از فطرت  و حقیقت خود خارج شده است،افزود: دین بزرگترین پیوند اجتماعی را شکل می دهد و هیچ پیوندی همچون پیوند اجتماعی دینی نمی تواند مستحکم باشد.

امام جمعه موقت ساری ،با بیان اینکه جامعه مدینه فاضله ناشی از  نشر دین بوده و با فطرت انسان سرو کار دارد،گفت:  دین بر سه موضوع باورها،احکام عملی و آداب زندگی استوار است.

حجت الاسلام یوسف پور افزود:اگر جامعه ای با آسیب های اجتماعی مواجه می باشد دلیلش این است که آثار دین آنطور که باید در جامعه بروز و ظهور نکرده است .

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم جامعه حیات پیدا کند ضرورت دارد تا سبک قرآنی در آن شکل گیرد ،ادامه داد: ایمان صادق و عمل پاک لازمه ی یک جامعه دینی است و دوری از دغدغه و تشدت نیز برای تحقق این امر لازم و ضروری است.

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه تبعیت از فرامین رهبری و پاسداری از خون شهدا را امری ضروری و لازم دانست.

خطیب نماز جمعه امروز ساری گفت:جامعه باید به جامعه دینی علوی ،محمدی واکسینه شود تاجایگاه خودش را پیدا کرده و آثار و برکات دین در آن بروز کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به  اقدام خصمانه رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل  گفت: این تصمیم ترامپ بستر نابودی اسرائیل را فراهم کرده است.

حجت الاسلام یوسف پور گفت: به رسمیت شناختن بیت‎المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در سال 1995 میلادی از سوی کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود؛ اما در چندین دهه اخیر روسای جمهوری آمریکا از بیم واکنش‎ کشورهای اسلامی و پیامدهای آن برای این کشور از تأیید این مصوبه خودداری کرده بودند.

وی ادامه داد: این در حالی است که نه تنها کشورهای اسلامی بلکه کشورهای غربی به جزء رئیس جمهور اسرائیل با به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام مخالفت کردند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری بدون تردید قدس و فلسطین به زودی آزاد خواهد شد از مردم ایران اسلامی خواستار شد تا همواره از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

حجت الاسلام یوسف پور در ادامه از سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس خواست تا راهکارهای دفاع از قدس شریف را تبیین و اقدام کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح ،جایگاه علم و نخبگان را در جامعه ویژه برشمرد و افزود: حفظ فرهنگ و اعتقادات،حفظ مرزهای فکری و جغرافیایی کشور با حضور علما و دانشمندان اثربخش تر است.

خطیب امروز نماز جمعه ساری با بیان اینکه علم و دانش زمانی سازنده است که بر محور خداباوری شکل گیرد ،گفت: جدایی دانشگاه و حوزه تبعات منفی با خود به همراه دارد بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری و لازم است همچنان که پیش از این جدایی دین از سیاست با طرح استعماری بر هویت و فرهنگی دینی کشور ما خدشه وارد کرد.

وی تاکید کرد:وحدت حوزه و دانشگاه از ضروریات دینی  و ملی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و همه باید در تحقق این وظیفه خطیر تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز