خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان مازندران اعلام کرد:

آموزش و پرورش مهم ترین بخش تاثیرگذار در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۵۵۴

رییس کل دادگستری استان گفت: آموزش و پرورش مهم ترین بخش تاثیرگذار در جامعه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی دادگستری استان مازندران حجت الاسلام والمسلمین محمد علی تقوی فرد در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران در سال جدید با اشاره به نقش انسان در جامعه و تاثیرگذاری اعمال و رفتار انسان ها، بیان کرد: خداوند متعال فهم و درک و عقل را برای انسانها آفرید اما با این حال موجودی نافرمان تر از انسان در میان موجودات پیدا نمی کنیم.

تقوی فرد در ادامه به موضوع ملاقات فرزندان طلاق در استان تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه فضای پاسگاه و کلانتری‌ها بسیار متشنج و پر تهاجم است می‌تواند تاثیرات ناخوشایندی بر خلقیات و روحیات فرزندان طلاق برجا بگذارد زیرا این افراد از لحاظ روحی آزرده شده‌اند و اینکه مجدد آنها را در محیطی تنش‌زا قرار دهیم صحیح نمی باشد و ملاقات فرزندان طلاق باید متناسب با روحیات طفل و فرزند باشد و به همین علت این مراکز از کلانتری ها به مراکز اوژانس اجتماعی انتقال پیدا کرد.

وی همچنین اظهار داشت: نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط می‌توانند با در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی مناسب با روحیات اطفال و همچنین نیروی انسانی متخصص (مددکار اجتماعی)، به اجرای بهتر این طرح نیز کمک شایانی کنند.

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: دستگاه هایی که در امر ملاقات فرزندان طلاق کوتاهی می کنند، به مرجع قضایی استان اعلام تا در این خصوص تصمیمات مقتضی صورت گیرد.

تقوی فرد تاکید کرد: در این خصوص نیز یک روز هفته به عنوان روز ملاقات فرزندان طلاق تعیین شود تا با این عمل هم انضباط و هم آرامش این محیط حفظ شود و بنا نداریم فضای بهزیستی را مانند کلانتری ها نظامی کنیم.

این مقام قضایی در ادامه جلسه به بحث حاشیه نشینی ورود پیدا کرد و گفت: در بحث مسائل و مشکلات مربوط به حاشیه نشینی دستگاه قضایی ناظر برانجام طرح های مربوط به این حوزه است و برای این دستگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است وازدستگاههای متولی انتظار می رود با توجه به شرح هزینه های مالی راجع به حاشینه نشینی، گزارش عملکرد خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

حجت الاسلام تقوی فرد تشکیل کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی را مهم بر شمرد و افزود: کارگروهی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، بازرس کل استان و اداره کل راه و شهر سازی استان تشکیل شود تا مسائل مربوط به حاشیه نشینی با جدیت دنبال شود.

تقوی فرد در ادامه آموزش و پرورش را مهمترین بخش تاثیرگذار در جامعه بیان کرد و گفت: اصلی ترین و مهمترین دستگاه در جلسه شورای پیشگیری، اداره کل آموزش و پرورش می باشد که می تواند بیشترین نقش را در آموزش و پیشگری از جرم داشته باشد.

وی همچنین بیان داشت: یکی از موفق ترین مکان ها برای اجرای اقدام پیشگیری از جرایم مدارس هستند واولین محیط اجتماعی است که کودکان و نوجوانان ناچارند خود را با نظم و قوانین آن هماهنگ سازند که این امرمستلزم نگاه ویژه می باشد.

رییس کل دادگستری استان مازندران در پایان با تاکید بر حضور مدیران کل دستگاه های عضو شورای پیشگیری در جلسه، نیز افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم نیازمند همکاری و تعاون دستگاه های استانی است و حضور مدیران کل دستگاه ها، می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز