خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران پیشنهاد کرد:

سرای تجاری مازندران در ولگاگراد روسیه راه اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۶۷

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: اگر بتوانیم سرا و اتاق تجاری را راه‌اندازی کنیم در توسعه مبادلات با جنوب روسیه نقش بسزایی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر بعدازظهر در نشست معاون همکاری های بین المللی استاندار ولگاگراد روسیه با مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران به ارتقای همکاری اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تاکید کرد و اظهار داشت: این دو کشور به لحاظ سیاسی بهم نزدیک هستند اما در حوزه ی اقتصادی در نقطه مطلوب قرار ندارد.

وی افزود:استان مازندران واستان ولگاگراد روسیه در بخش های مختلف نظیر کشاورزی،گردشگردی ظرفیت های مشابه بهم دارند که این ظرفیت می تواند زمینه مناسبی برای تبادل روابط اقتصادی و تجاری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: با توجه به ظرفیت‌های مازندران و ولگاگراد باید برای ارتقای تجارت دو منطقه گام برداشت و اگر بتوانیم سرا و اتاق تجاری را راه‌اندازی کنیم در توسعه مبادلات با جنوب روسیه نقش بسزایی خواهد داشت.

مهاجر به توجه ویژه استاندار مازندران به تجارت دوسویه مازندران و ولگاگراد اشاره کرد و گفت: استاندار مازندران به هدف گذاری سه میلیارد دلاری صادرات تا پایان برنامه ششم تاکید دارد اگر هماهنگی و تبادل نظر بین این دو استان وجود داشته باشد این هدف محقق می شود.

وی افزود:استان مازندران در سال های 95-96 سه بار در نمایشگاه  کشور روسیه همراه با دیگر استان های این کشور شرکت کرد که استان ولگاگراد به لحاظ برخی از ظرفیت ها مشابه به استان ما بوده است که این امر برای ارتقای تجارت

فی مابین افزایش یافته است.

مهاجر ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکا یک طرفه از برجام خارج شده است این مسئله در روابط بانکی و تجاری ما خلل وارد نمی کند و بنا شد مبادله ی تجاری با پول رایج این دو استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران در زمینه کشاورزی،صنعت و معدن با صنایع کوچک و متوسط ،گردشگری از ظرفیت خوبی برخوردار است ادامه داد: لازم است تا برنامه های مدون تر زمینه اقتصادی این بخش ها را فراهم کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:می توان در دو بخش تهاتر و نقدی زمینه تجارت دو کشور را به خوبی فراهم کرد.

مهاجر خواستار تبادل نظرات و ایده های دانشگاهیان مازندران و ولگراد در بخش های مختلف شد.

وی افزود: ما به استان ولگاگراد به‌عنوان استان هدف نگاه می‌کنیم و نیاز است تا سرای تجاری در این استان داشته باشیم و این مسئله جزو پروتکل پیشنهادی قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز