خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران ضروری است/تعطیلی سه معدن توسط بازرسان کار در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۹۹

در سال گذشته تعداد سه معدن توسط بازرسان کار به‌دلیل عدم رعایت موازین ایمنی تعطیل شدند.

به گزارش ایلنا و  به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری در بازدید از تونل شماره 8 (بهره‌وران) معدن زغالسنگ سامان سوادکوه اظهار کرد: در سال‌های اخیر بازدید از معادن با هدف بررسی وضعیت ایمنی شدت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 90 بازدید توسط بازرسان کار از معادن زغالسنگ در زمینه اجرای طرح بازرسی های هدفمند از کارگاه‌های پرخطر صورت گرفته است و این مهم در سال 97 با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران و معدنکاران ضروری دانست و افزود: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاه‌های پرخطر هستند و تا کنون بازدیدهای زیادی را انجام داده اند.

این مسؤول ادامه داد: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاه‌های پرخطر ابلاغ می‌شود و کارفرما موظف به رفع نواقص است و در غیر این صورت طبق ماده 105 قانون کار، این اداره کل و ادارات شهرستان‌های تابعه بدون هیچ اغماضی اقدام به پلمب کارگاه‌های ناایمن خواهد کرد .

اصغری خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد سه معدن توسط بازرسان کار به‌دلیل عدم رعایت موازین ایمنی تعطیل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: ظرفیت بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.

این مسؤول تصریح کرد: با فشارهای اعمال شده در چند سال اخیر در کارگاه‌های استان شاهد افزایش ضریب ایمنی کار هستیم.

اصغری در پایان گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه روابط کار این اداره کل انجام شده و در حال انجام است که با این اقدامات هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان بوده و هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز