خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تاکید کرد:

ضرورت قانونی شدن مشوقای صادراتی از سوی مجلس/پیش بینی 2.5میلیون تن تولید مرکبات در سالجاری

کد خبر : ۶۱۷۱۸۲

مدیر عامل اتحادیه باغدران بر لزوم قانون شدن مشوق های صادراتی از طریق مجلس تاکید کرد و از پیش بینی تولید 2.5 میلیون تن مرکبات در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،محمدرضا شعبانی پیش ازظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت مرکبات استان به ظرفیت استان مازندران در تولید مرکبات اشاره کرد و اظهار داشت: 50 درصد تولید و سطح تولید کشور را در مرکبات داریم و این میزان در تولید پرتقال به 75 درصد می رسد.

وی با بیان اینکه بالاترین حجم تولید مازندران، در تولید نارنگی و پرتقال است، به اهمیت تولید این محصولات اشاره کرد و افزود: باید راهکارهای مناسب برای توزیع محصول در کشور و صادرات آن پیش بینی شود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران با عنوان اینکه اکنون در زمان گل دهی محصول مرکبات هستیم گفت: استان مازندران با دارا بودن 85 هزار هکتار باغ تامسون پیش بینی می شود امسال بیش از 2.5میلیون تن محصول مرکبات تولید کنیم.

وی  با اشاره به تولید حدود سه میلیون تن پرتقال و نارنگی در استان افزود: یکی از راه‌کارها برای رفع مشکلات پیش روی، صادرات محصول و ارائه مشوق های صادراتی است.

شعبانی بر لزوم قانون شدن مشوق های صادراتی از طریق مجلس تاکید کرد و گفت: لازم است مشوق های صادراتی هر ساله درنظر گرفته شود .

شعبانی به مشکلات پیش روی  تولید مرکبات در استان اشاره کرد و ادامه داد: هزینه های تولید بسیار زیاد است و باید آن را کاهش داد تا صادرات محصول به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه نهاده های بخش کشاورزی نظیر کود و سم به دوبرابر افزایش یافته است، افزود: افزایش نهاده ها سبب افزایش قیمت تولیدات می شود و توان رقابت را نیز از بین می برد.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران  با بیان اینکه دولت در پرداخت تسهیلات بانکی توجه بیشتری به این بخش داشته باشد ،خواستار خواستار برگزاری نشست با نمایندگان استان در مجلس شد .

شعبانی گفت: درآمد استان متکی به مرکبات است و باید موانع بانکی، تامین اجتماعی و صادرات رفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز