خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

طرح‌ها و پروژه‌های با ارزش نباید بخاطر مضایق اعتباری تعطیل شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۳۴

استاندار مازندران گفت: طرح ها و پروژه‌های باارزش نباید بخاطر مضایق اعتباری تعطیل شود.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی استاندار مازندران در مراسم کلنگ زنی اسکله پرورش ماهی در قفس لاریم جویبار، یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی را گرامی داشت و یاد آور شد: طرح ها و پروژه های با ارزش نباید بخاطر مضایق اعتباری تعطیل شود.

استاندار با تاکید بر این که مرکز مطالعات و کار پژوهشی باید پیوسته و متصل به کار اجرایی باشد، خاطر نشان ساخت: اگر مبانی و ریل گذاری یک طرح علمی نباشد با موانعی روبرو می شود که نمی توان با مدیریت بسادگی از پیش رو برداشت.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که پژوهش باید همیشه پیشتاز و بستر ساز باشد و مسیر کار را هموار نماید، اظهار نمود: استان همواره از پژوهش به عنوان بستر علمی در راستای شکوفایی اقتصادی مازندران حمایت می نماید.

استاندار با اشاره به این که یکی از فرصت های اصلی مازندران توجه به دریاست، گفت: اقتصاد دریا محور، سرمایه گذاری در دریاست و یکی از سرفصل های دریا، آبزی پروری است.

اسلامی با بیان این که در دولت تدبیر و امید، پرورش ماهی در قفس رشد تصاعدی ارزشمندی داشته است، افزود: پرورش ماهی در قفس هم درآمدزا و هم اشتغالزاست و اگر درست مدیریت شود و ظرفیت های ترکیبی و لجستیک برای رساندن به بازارهای هدف داشته باشد، می تواند تولید و اشتغال را پایدار کند و در توسعه و رونق اقتصادی نقش موثر داشته باشد.

وی با اشاره به این که متاسفانه از دریا عقب نشینی کردیم در حالیکه دریا، آغاز حرکت است، تصریح نمود: استفاده از دریا و فرصت های آن از تکالیف مهم است و در برنامه ششم توسعه به آن تصریح شده است و در شمار سیاست های کلی نظام و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دولت دکتر روحانی بر آن اهتمام ویژه دارد.

استاندار با بیان این که رودخانه های استان برای تخم ریزی باید لایروبی شود تا ذخایر خود را تقویت کنیم، گفت: با تقویت ذخایر و ایجاد سایت پشتیبانی، کل عملیات در حوزه شیلات، دارای فعالیت جانبی، صنایع پشتیبان، اشتغالزایی فراگیر و بازار پایدار خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که صادرات استان را باید پایدار کنیم تا در سایه آن اشتغال و تولید پایدار شود و شیلات در این راستا نقش موثری می تواند داشته باشد، خاطر نشان ساخت: باید جهادی و انقلابی کار کنیم و از هدف خود کوتاه نیاییم و در جهت رضای الهی تلاش کنیم.

وی با اشاره به این که حجم آلاینده هایی که وارد دریا شده به ذخایر آبزی بویژه ذخایر خاویاری آسیب زده است، گفت: در 4 سال گذشته به این موضوع توجه ویژه شده و سرمایه گذاری برای بازآفرینی این ذخایر دارد صورت می گیرد و با پروژه هایی که دارد دنبال می شود ان شاء الله مازندران را به ترازی بالاتر از از گذشته در تولید و عرضه خاویار برساند.

استاندار با بیان این که تسهیلاتی که برای پرورش ماهی وجود دارد جوانان را برای پرداختن به این کار جلب نموده است، تصریح کرد: با این حمایت و گرایش مردم به اجرای این طرح ها هم اشتغال مناسبی ایجاد شدهة هم تولید پایدار خواهد شد و هم آینده خوبی برای این فعالیت پیش بینی می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز