خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی اصفهان:

اصفهان در سهمیه بودجه جایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۰۵

نبود توازن منطقه ای و مسائل اقتصادی باعثشده است که اصفهان به عنوان یک استان برخوردار به شمار برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عضو اتاق بازرگانی اصفهان این نگرش به اشتغال اصفهان ضرر زده است، چرا که بودجه اصفهان با توجه به درآمدی که برای دولت دارد بسیار ناچیز است.

رضا برادران اصفهانی، افزود: با اعلام اینکه اصفهان در پرداخت مالیات و وصول دارایی، در رتبه های نخست قرار دارد، اما در سهمیه بودجه بر سکوی آخر یا یکی مانده به آخر است گفت: همین مساله باعثمی شود که سرعت زیرساخت ها کم شده و از اشتغال استان کاسته شود.

به گفته این فعال اقتصادی این ها تنها دلایل افزایش بیکاری در اصفهان نیست، بسته های حمایتی از تولید کنندگان و اجرای هدفمندی یارانه ها هم از دلایل دیگری است که تولید و سرمایه گذاری در اصفهان را با بحران جدی روبرو کرده است.

برادران اصفهانی با اعلام اینکه یکی از مشکلات عمده اصفهان، نحوه برخورد ادارات با تولید کنندگان است می گوید: بسیاری از آیین نامه ها و مقررات درکنار قوانین، در اصفهان تفسیری متفاوت با دیگر استانها دارند. این مساله در اصفهان با دشواری های اداری سخت تر و مشکلات بیشتری برخوردار بوده و همین امر باعثشده که اصفهان به استانی سرمایه گریز تبدیل شود. نگاهی که هم اکنون در سیستم دولتی یا سیستم سیاست‌گذاری کشور به بخش خصوصی وجود دارد ایجاد یک سیاست اعتمادی است.

وی ادامه داد: در چنین فضایی می‌توان به اقتصاد مقاومتی که از فرمایشات مقام معظم رهبری است رسید.

این عضو اتاق بازرگانی بیان کرد: ایجاد فضای پویا و باز در اقتصاد اصفهان از اهداف اساسی اتاق بازرگانی اصفهان است.

برادران اصفهانی با اشاره به مشکلات صنایع در سطح استان اصفهان افزود: نگاهی که هم اکنون در سطح استان اصفهان حاکم است و باید در جهت رفع آن کوشید تبدیل شدن اصفهان به یک فضای سرمایه گریز در چند سال اخیر است.

وی اعلام کرد: این شرایط باعثمهاجرت بسیاری از سرمایه داران اصفهان به شهرهای دیگر شده است و دلیل آن هم نبود اعتماد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز