خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال تاکید کرد؛

بکارگیری تمام ظرفیت ها در ایجاد اشتغال روستایی

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۹۸۸

استاندار مازندران گفت:بحث فقر زدایی بایستی به صورت جدی در استان پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،محمد اسلامی صبح امروز درشانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران با تاکید بر فقر زدایی اظهار داشت: مبحث فقر زدایی بایستی به صورت جدی در استان پیگیری شود.

وی بر بکارگیری تمام ظرفیت ها در ایجاد اشتغال روستایی تاکید کرد و اشتغال مولد را از شاخصه های مهم در این حوزه عنوان کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی نباید در جاهایی غیر از موارد مورد نظرهزینه شود،گفت:باید با تشکیل کمیته، بر هزینه کرد تسهیلات نظارت وجود داشته باشد تا تسهیلات انحراف نداشته باشد.

وی افزود : شاید برخی از افراد بخواهند برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت روستایی حتی فرایند کاری خود را تغییر دهند در اینصورت باید مراقب بود و به گونه ای برنامه ریزی کرد که از ورود این افراد که به دنبال صرف تسهیلات بدون ایجاد اشتغال هستند، جلوگیری شود.

اختصاص 165 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای کارآفرینان روستایی

کامران اصغری مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران

 از اختصاص 165 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای کارآفرینان روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات به کارآفرینان مستقر در نواحی صنعتی داده می شود.

نوروزی مدیر کل کمیته امداد(ره)مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر 4 هزار و 44 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی شده است اظهار داشت: 80 درصد از مددجویانی که معرفی شدند از تسهیلات بانک ها برخوردار شدند.

وی افزود:این تسهیلات با هدف کمک به مددجویان کمیته امداد بوده است که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت:بیش از 560 پرونده در جهت ایجاد اشتغال بوده است.

پرداخت 42 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مدد جویان بهزیستی

سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران در ادامه اظهار داشت: 42 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به مدد جویان بهزیستی پرداخت شده است.

وی افزود:از این میزان اعتبار 75 درصد تخصیص یافته و مابقی نیز در حال انجام است.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: در این مدت یک هزار و 800 مدد جوی بهزیستی از محل هدفمندی یارانه ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز