خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

رفع مشکلات بخش خصوصی در گرو اجرای اصل 44

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۴۴۷

رئیس اتاق بازرگانی مازندران چنانچه اصل 44 واقعا در چارچوب قانونی‌اش اجرا شود، بعید می‌دانم بخش خصوصی مشکلاتی که امروز در آن گرفتار است را داشته باشد.

به گزارش ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر امروز در نشست فعالان اقتصادی مازندران با معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی مشکل اصلی کسب‌وکار بخش خصوصی بیشتر در سه حوزه دارایی، تأمین اجتماعی و بانک‌ها بوده که به نوعی با حوزه اقتصاد و وزارت اقتصاد مرتبط است.

وی افزود: در طی سال های مختلف بخش نامه های متعددی در حوزه اقتصاد وکسب و کار معرفی کردند که متاسفانه هیچکدام آن عملیاتی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت:نگاه همه ی ما این است تا موانع بر سر راه کسب و کار را مرتفع کنیم اما در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد به نظر می رسد برای رفع این مشکلات بایستی تعریف عملیاتی داشته باشیم.

مهاجر با بیان اینکه سرمایه‌گذار به آسانی پیدا نمی‌شود، افزود: سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود اما هنگامی که ببینند اتفاقی نیفتاده، خواهند رفت و ده‌ها فرد دیگر را نیز با خود خواهد برد.

وی با اشاره به تصویب اصل 44 در بیش از 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت : ما و روسای پیشین اتاق جلساتی را با رئیس‌جمهور داشته‌ایم و ایشان در سال 92 فرمودند که اصل 44سه ماه بعد اجرایی می‌شود اما دولت یازدهم گذشت و در دولت دوازدهم نیز از ابتدا گفتند که آن را صددرصد اجرایی می‌کنند اما بخش خصوصی خیلی خوشبین نیست.

مهاجر  ادامه داد:چنانچه اصل 44 واقعا در چارچوب قانونی‌اش اجرا شود، بعید می‌دانم بخش خصوصی مشکلاتی که امروز در آن گرفتار است را داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه شورای گفتگو یکی از بخش‌های باقدرت به شمار می آید گفت: قانون نقطه نظرات خوبی را در آنجا تعریف کرده است اما دستگاه‌های اجرایی یا اصلا باور به این قوانین ندارند یا اگر باور دارند به تناسب میل خود عمل می‌کنند که هر کدام از این دو موضوع که باشد، مشکلی از مشکلات بخش خصوصی حل نخواهد شد.

مهاجر با بیان اینکه پنجره واحد به‌عنوان یکی از بخش‌های اقتصاد مقاومتی و برای حل مشکل است، افزود: پنجره واحد تعریف شد اما برای ماخروجی نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز