خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران:

نوآوری رمز ماندگاری در عرصه رقابت صنعتی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۲۸۱

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گفت:انجمن های علمی مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در دوازدهمین کنفرانس حفاظت و اتوماسیون در سیستم های قدرت در دانشگاه علم و فناوری مازندران به ضرورت همکاری های صنعت و دانشگاه برای توسعه پایدار اشاره کرد و گفت:طبق سند چشم انداز جمهوری اسلامی در افق1404 جامعه ایرانی در حوزه علم و فناوری باید برخوردار از دانش پیشرفته،توانا در تولید علم و فناوری و متکی بر سهم برترمنابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد و به جایگاه اول در سطح منطقه دست یابد.

حسن غفوری فرد با بیان اینکه پیشینه ی ارتباط صنعت و دانشگاه به بیش از یک قرن در دنیا می رسد افزود:باید دانشگاه به صنعت و صنعت به دانشگاه نیاز یابد؛امروزه نوآوری در صنعت حائز اهمیت است.

وی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران را بزرگترین انجمن علمی کشور اعلام کرد و گفت:این انجمن در سال 1369تاسیس شد.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران بیان کرد: انجمن های علمی یکی از مهمترین انواع سازمان های غیردولتی هستند که به دنبال ترویج و تولید علم،تاثیرگذاری در عرصه های مختلف اجتماعی،نهادینه کردن علم در جامعه و عامل ارتباط حکومت،دانشگاه و صنعت است.

غفوری فرد تصریح کرد: در سال 1310با 360سال تاخیر به نسبت دنیا،فعالیت اجمن ها در ایران بصورت محدود آغاز شد و از سال 1370 فعالیت انجمن ها گسترش یافت.

وی در بخش دیگری به نگرانی های جامعه جهانی مانند گرم شدن جهان، تغییرات آب و هوایی و افزایش مصرف جهانی انرژی اشاره کرد.

این استاد تمام ِدانشگاه صنعتی امیرکبیر بر ضرورت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و سازگار با محیط زیست تاکید کرد و گفت: در پنج سال گذشته هر ساله 260میلیارد دلار در فناوری انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری شد و تا دو سال آینده در 80کشور قیمت تولیدی برق خورشیدی متوسط قیمت برق شبکه خواهد رسید.

غفوری فرد اظهار کرد: نقش دانشگاه ها و انجمن ها باید جدی گرفته شود و انجمن های علمی مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانند و خطرات استفاده از انرژی های فسیلی برای دولتمردان و مردم بیان کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز