خبرگزاری کار ایران

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

توسعه اقتصادی بندر امیرآباد با اتصال به خطوط ریلی

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۳۴۱

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:ارتباط ریل به بندر عامل اصلی رقابت پذیری در بنادر است و بندر امیرآباد با اتصال به خطوط ریلی توسعه اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،محمد علی حسن زاده در نشست هم اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر که در هتل مروارید صدرای بهشهر درحال برگزاری است اظهار کرد: هر کدام از روش های حمل و نقل اعم از جاده ای،ریلی،هوایی،آبی و دریایی دارای محدودیت و ظرفیت هایی هستند که متناسب با اوضاع و شرایط از آن ها استفاده می شود.

وی به چرایی،اثرات و الزامات ارتباط ریل به بندر پرداخت و ادامه داد: روش جاده ای برای مسافت طولانی هزینه بر و حمل و نقل دریایی برای مسافت های طولانی مقرون به صرفه است البته زیرساخت های یک کشور فراوانی استفاده از روش حمل و نقل را تعیین می کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه حداکثر مسافت برای حمل و نقل جاده ای 700کیلومتر است افزود: فاصله بندر شهید رجایی تا بندر امیرآباد حدود 1480کیلومتر است یعنی 3برابر استاندارد از روش جاده ای استفاده می شود در چنین شرایطی باید روش های دیگر که صرفه اقتصادی دارند جایگزین شود.

حسن زاده استفاده از روش حمل و نقل چند وجهی را روش جدیدی در حمل و نقل برشمرد و بیان کرد: استفاده از دو یا سه روش حمل و نقل،حداقل یکبار حمل و نقل درون وجهی در طول مسیر حمل کالا،بارگیری کالا در کانتینرهای بین وجهی یا وسیله حمل دیگری و جابجایی کانتینرها در هر ترمینال بین وسایل مختلف حمل و نقل از ویژگی های حمل و نقل بین وجهی است.

وی ادامه داد: باید برای مسافت طولانی از قطار و کشتی استفاده کنیم و به ظرفیت های متناسب ریلی دست یابیم.

این مسئول گفت:امروزه ارتباط ریل به بندر در دنیا یکی از مهمترین مزیت ها و جنبه های رقابتی و عامل استراتژیک است که به کاهش تبعات منفی عملکرد بر بندر و هم به جنبه های زیست محیطی کمک می کند.

حسن زاده اظهار کرد:ارتباط ریل-بندر به عنوان عامل اصلی رقابت پذیری در بنادر است و افزایش قابلیت دسترسی به بندر،اراءه خدمات کارآمد و قابل اعتماد،گسترش محدوده فضایی بندر با کمترین اثر گذاری منفی بر مردم از اثرات ارتباط ریل به بندر است.

وی بیان کرد: اتصال ریل به بندر در افزایش قدرت رقابت پذیری خدمات،یکپارچگی خدمات حمل و نقل چند وجهی،رقابت درون بندری و افزایش ارتباط میان بنادر و پس کرانه آن از اهمیت اتصال بنادر به خطوط ریلی است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:اگر قرار است بندر امیرآباد به خطوط ریلی متصل شود این اتصال ریلی باید متناسب با ظرفیت باشد و اتصال بندر امیرآباد بهشهر به خطوط ریلی توسعه اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.

حسن زاده گفت:افزایش قابلیت دسترسی مشتریان به بندر با اتصال به پسکرانه ها و مراکز بار،اراءه خدمات کارآمد و قابل اعتماد از طریق ایجاد حمل ریلی متناظر با نیاز حمل و نقل،اراءه خدمات مستمر با قابلیت اعتماد بالا،سرعت حمل متناسب با بارهای ریل پسند و ارزانی روش حمل ریلی در مقایسه با جاده از الزامات ارتباط موثر ریل به بندر است.

وی ادامه داد:باید سرعت سیر ناوگان متناسب با ارزش کالا باشد و به زمان،ظرفیت و هزینه توجه شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:سازمان بنادر برای افزایش سهم ریلی وظایفی دارد که با عمل به آن وظایف پاسخگوی نیازهای مشتریان است.

حسن زاده تدوین سند راهبردی افزایش سهم ریلی و خدمات ریلی درون بندری،تبیین و اجرای شاخص های کلیدی عملکرد به منظور نظارت بر حسن اجرای خدمات ریلی درون بندری، انتخاب اپراتورهای ریلی درون بندری برای اراءه خدمات ریلی کارآمد و قابل اعتماد به مشتریان از اهم برنامه های سازمان اعلام کرد.

وی در پایان بر افزایش سهم ریلی و استفاده بهینه از پتانسیل کشور تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز