خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

دولت برای توسعه اقتصادی تسهیلات ویژه پیش بینی کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۳۳

استاندار مازندران گفت:دولت، فرصت های لازم قانونی را برای رفع موانع توسعه اقتصادی پیش بینی نموده است و دستگاه ها باید از این فرصت ها بهره گیری کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان این که گنجاندن واژه فرماندهی در عنوان این ستاد از سوی مقام معظم رهبری به معنای آن است که کار باید بصورت عملیاتی دنبال شود، گفت: زمان گفتمان سازی و کار تبیینی سپری شده است و لازم است دستگاه ها با بازبینی فعالیت ها، موانع کار عملی و چالاک در این حوزه را شناسایی نمایند تا رفع شود.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، بر ضرورت تغییر نگرش و تحول در نگاه و فکر برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و یاد آور شد: امروز باید هر دستگاهی در این مساله که چقدر سهم و عزم برای رفع موانع اشتغال بعنوان مهم ترین دغدغه مردم دارد، تامل کند و برای ایفای نقش خود به میدان بیاید.

استاندار با اشاره به این که مازندران، از جمله مسایل کشور نیست بلکه یکی از راه حل های مسائل کشور است، ابراز داشت: همه بخش ها باید متحول کار کنند، باید در ارتباط با رفع دغدغه های اشتغال و معیشت خود را وارسی و حسابرسی کنیم و پاسخگو باشیم.

اسلامی با بیان این که دولت، فرصت های لازم قانونی را برای رفع موانع توسعه اقتصادی پیش بینی نموده است و دستگاه ها باید از این فرصت ها بهره گیری کنند، افزود: شناسایی و رفع موانع و عوامل بازدارنده تولید گام نخست کار در این راستاست.

وی فعال کردن ظرفیت ها را جلوه ای مهم از سیاست های اقتصاد مقاومتی که موجب تحرک اقتصادی می شود، دانست و گفت: پیگیری رفع موانع تولید باید با نگاه متفاوت دنبال شود و برای ایجاد اشتغال شناخت جامعه هدف ضروری است.

استاندار حفظ اشتغال موجود و صیانت از تولید و افزایش ظرفیت آن و سرمایه گذاری های جدید را گام های مهمی دانست که همه باید بدنبال تحقق آن باشند، اظهار داشت: بوم گردی، طبیعت گردی، صنایع دستی و میراث تاریخی و تمدنی ظرفیت خوبی برای فعال نمودن گردشگری استان و تقویت اشتغال است.

استاندار حل مسایل محیط زیست و ساماندهی پسماند و آب و فاضلاب شهری و روستایی را از جمله پروژه های دارای اولویت استان برشمرد و یاد آور شد: محیط زیست استان بسیار آسیب دیده است و ضرورت دارد با اقدامات هماهنگ به حالت اولیه بازگردد.

اسلامی با بیان این که منابع خوبی به پروژه های آبفای استان تخصیص یافته است، تاکید کرد: باید در سایه کار جهادی، مشارکت مردم و خیرین و بهره گیری از همه ظرفیت ها به روند اجرای پروژه ها در بخش های مختلف بویژه تامین آب شرب سالم روستایی شتاب بخشید.

وی تمهید زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطات و درمان، بهداشت و آموزش پزشکی را از دیگر اولویت های استان دانست و گفت: آزاد سازی سواحل، ساماندهی انهار و رودخانه ها و ساماندهی معادن شن و ماسه نیز از دیگر پروژه های مهم مازندران است و باید با تصمیمات علمی و درست زندگی دوباره را به رودخانه ها بازگردانیم.

مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر این که اولویت های اصلی، محوری و تعیین کننده استان باید ابتدا سامان یابد تا توان افزایی بطور واقعی اتفاق بیفتد و توان استان مستهلک نشود، تصریح کرد: کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز، فساد و زمین خواری باید با جدیت دنبال شود و با مصادیق آن برخورد قاطعانه صورت گیرد.

اسلامی با بیان این که در تلاشیم در برخی از طرح های هادی که مسایل مردم روستا بدرستی در آن ملاحظه نشده است بازنگری صورت گیرد، اظهار داشت: در این راستا نقشه راه و الگویی را دنبال می کنیم که هم حوائج مردم و هم الزامات در آن دیده شده است.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، توسعه امنیت و کنترل آسیب های اجتماعی را از دیگر برنامه های مهم استان توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: تعمیق فرهنگ، هنر و توسعه نشاط و شکوفایی باید در دستور کار همه دستگاه ها باشد.

در ابتدای این جلسه نوربخش، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص ضرورت تغییر نگرش در فعالیت های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و برنامه سال 97 این ستاد به ارایه گزارش پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز