خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر ساری:

وجود مدیریت یکپارچه شهری دغدغه شورای شهرهای کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۹۸۹

رئیس شورای شهر ساری گفت:امیدوارم بعد از سالها موضوع دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار قرار گرفته و به محور پیگیری ها تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری ،سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری  در کارگروه چشم انداز شهری در راستای چشم انداز ملی 1404 ،با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار مهم ترین دغدغه های شوراها و شهرداری هاست، گفت: شورای شهر ساری از آغاز دوره چهارم شورا ریل گذاری خوبی برای توسعه شهر انجام داده و به موفقیت های چشمگیری نیز دست یافته است اما عدم وجود مدیریت یکپارچه موانع و مشکلات فراوانی را در این راه خلق کرده است.

وی همصدایی روسای شورای شهر مراکز استان ها برای دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری را به فال نیک گرفت و افزود: امیدوارم بعد از سالها که این موضوع در دستور کار قرار گرفته و به محور پیگیری ها تبدیل شده، بتوانیم خروجی مناسبی از آن داشته باشیم و به زودی به این مهم دست پیدا کنیم.

مدینه در پایان با اشاره به تصمیم اعضای کارگروه چشم انداز شهری در راستای چشم انداز ملی 1404 مبنی بر انجام تحقیقات مطالعاتی اعضا در خصوص موضوع مهم مدیریت یکپارچه شهری برای رسیدن به یک خروجی مناسب گفت: مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ساری که در آغاز دوره پنجم شورا شروع بکار نموده بستر مناسبی است تا با نگرشی جامع، مشکلات و موانع پیش روی توسعه مرکز استان مازندران را استنتاج نموده و بر اساس آن برای دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری تلاش کرد.

گفتنی است کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای وظایف نظارتی این مجمع بر اجرای سیاست های کلان و همچنین مرتفع کردن مشکلاتی که از طریق عادی حل نمی گردند، در سال 1395 اقدام به تشکیل کارگروه چشم انداز شهری در راستای چشم انداز ملی 1404 نمود.

بنا بر این گزارش ،این کارگروه با مشارکت فرمانداران، شهرداران و روسای شورای شهر مراکز استان ها تاکنون یافته های موثری نیز داشته و در آغاز دوره پنجم شورای های اسلامی شهرهای کشور دو موضوع مهم "مدیریت یکپارچه شهری" و "درآمدهای پایدار" را در دستور کار قرار داده است.

در همین راستا این کارگروه صبح چهارشنبه ششم آذرماه سالجاری با حضور روسای شورای اسلامی شهرهای ساری، همدان، گرگان و کرمانشاه در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه داد.

قابل ذکر است در این جلسه پس از بحث و تبادل نظرهای فراوان، مقرر شد تا زمان برگزاری جلسه ی آتی این کمیسیون که حدود یک ماه دیگر خواهد بود، اعضای کارگروه تحقیقات مطالعاتی خود را در خصوص موضوعات مهم مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار انجام داده تا به یک خروجی مناسب منجر شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز