خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

افسردگی مقام دوم تهدیدکننده بشر در سال 2020 خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۳۲۹

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:براساس پیش بینی ها افسردگی مقام دوم تهدیدکننده بشر در سال 2020 خواهد بود.

به گزارش ایلنا از ساری ،دکتر فرهنگ بابا محمودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در هفتمین همایش سراسری راهکارهای ارتقا سلامت و چالش ها با محوریت افسردگی که در سالن اجتماعات مصباح پیامبر اعظم برگزار شد اظهار کرد: هر ساله در 7 اوریل به مناسبت روز جهانی بهداشت شعار سال به نام یکی از مهمترین مسائل تهدید کننده جهان نامگذاری می شود که شعار سال 2017 افسردگی است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز متناسب با شعار سازمان بهداشت جهانی برنامه هایی را در دستور کار خود قرار می دهد که هر ساله دانشکده مامایی - پرستاری همایش و کنفرانسی را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه دوم و سوم آذر ماه هفتمین همایش سراسری برگزار می شود، گفت: در این همایش فرهیختگان و اندیشمندان یافته های و پژوهش های خود را درباره افسردگی مطرح می کنند و در آن مقالات خود را ارائه می دهند.

دکتر بابا محمودی با بیان اینکه افسردگی در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است، افزود: گسیختگی اجتماعی، استرس، نبود نشاط اجتماعی و از دست دادن خانواده سبب افسردگی می شود که اگر درمان و مشاوره های لازم صورت نگیرد ممکن است که فرد دست به خودکشی بزند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه براساس پیش بینی ها افسردگی مقام دوم تهدیدکننده بشر در سال 2020 خواهد بود، ادامه داد: شیوع افسردگی در دنیا از 10تا 20 درصد است که این بیماری قابل درمان است.

وی به زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: حوادثی مانند زلزله و از دست دادن خانواده، سبب افسردگی باز ماندگان می شود که باید به این مسئله توجه جدی شود.

گفتنی است این همایش 2الی 3 اذر ماه با شرکت روانپزشکان ، روانشناسان ، اساتید و دانشجویان سراسرکشور در سالن اجتماعات مصباح پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز