خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد:

ضرورت توسعه حجم تبادلات تجاری بین مازندران و قزل آوردا

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۹۶۶

استاندار مازندران گفت: با توجه به زیر ساخت های موجود در استان همچون راه ریلی قزاقستان-ترکمنستان -ایران و وجود بندر امیر آباد ،فریدونکنار و نوشهر به نظر می رسد حجم مبادلات و همکاری پایین است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، ربیع فلاح جلودار صبح امروز در دیدار با استاندار استان قزل آورا قزاقستان  با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین ایران و قزاقستان، اظهار داشت: برای تحقق و اجرای مفاد این تفاهم نامه عزم طرفین مهم است.

وی افزود: پیش از این در سطح سران تفاهمات بسیار خوب منعقد و همکاری های زیادی درسطوح مختلف انجام شده است.

استاندار مازندران گفت:با توجه به زیر ساخت های موجود در استان همچون راه ریلی قزاقستان-ترکمنستان -ایران و وجود بندر امیر آباد ،فریدونکنار و نوشهر به نظر می رسد حجم مبادلات و همکاری پایین است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه ما می توانیم حجم همکاری را با توجه به نیازهای طرفین افزایش دهیم،افزود: استان مازندران آماده همکاری در زمینه صادرات،ترانزیت کالا،خدمات فنی و مهندسی و همچنین کشاورزی را با کشور دوست و همسایه قزاقستان دارد.

فلاح به ظرفیت بخش خصوصی در همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی در زمینه مبادلات تجاری و بحث مهم پروتکل نقش اثرگذاری دارد.

وی افزود:استان مازندران مصمم به توسعه همکاری و روابط دوستانه با کشور دوست و همسایه ایران ،قزاقستان است.

استاندار مازندران مازندران خواست تا در چند ماه آینده با برگزاری نشست دیگر مفاد تفاهم نامه بررسی شده و اگر مواردی وجود دارد که اجرایی نشده است تذکر داده شود.

فلاح با اشاره به اینکه ما خاطرات خوبی از کشور دوست و برادر خود قزاقستان داریم، نظربایف را یک سیاستمدار کهنه کار برشمرد و افزود: در طی 5 سال اخیر، این کشور همکاری بسیار خوبی با جهموری اسلامی ایران داشته است.

استاندار مازندران بر اهمیت اجرای مفاد تفاهم نامه تأکید کرد و ادامه داد: همه این مفاد را می‌توان در کوتاه ترین زمان ممکن اجرایی کرد . فلاح  با بیان اینکه دولت نیز بسترسازی و روابط دوجانبه را تسریع می‌کند، افزود: بخش مهم این تفاهم‌نامه باید توسط بخش خصوصی دو طرف انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز