خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

اختصاص یک میلیارد تومان بودجه استانی برای تجهیز هنرستان‌های مازندران/ طرح سه ساله شدن هنرستان ها از چالش های اصلی تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۵۶۳

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در نشست با اصحاب رسانه گفت: در سال تحصیلی جدید یک میلیارد تومان از بودجه استانی برای خرید تجهیزات هنرستان‌های استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفندیار نظری در نشست با اصحاب رسانه در آستانه‌ آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه «پروژه مهر» از سال 74 با فلسفه‌ آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید به اجرا در آمده و حرکتی ملی است، اظهار داشت: مازندران در سال تحصیلی 95-96 در کشور رتبه نخست پروژه مهر را کسب کرد و از آبان سال 95 پروژه مهر سال تحصیلی جدید با رویکرد ایجاد مدرسه بانشاط، گسترش فرهنگ مشارکت، برنامه ‌محوری و تمرکز بر مدیران مدرسه، آموزش نیروی انسانی و کیفیت بخشی به مدارس آغاز شد.

وی هدایت تحصیلی، تغییر رشته، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را از نخستین اولویت‌های پروژه مهر برشمرد و افزود: آموزش کتب جدیدالتالیف در پایه یازدهم، شاداب‌سازی مدارس، اولویت ‌بخشی به تحول در پایه اول ابتدایی، طرح سه ساله شدن هنرستان‌ ها، ثبت‌نام نوآموزان و دانش‌آموزان و بهداشت مدارس را از دیگر مسائل مهم مطرح در پروژه مهر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: برای آمادگی مدارس در 14 تیرماه زنگ پروژه مهر در ساسر استان نواخته شد و در روز شنبه بیست و پنجم شهریورماه نیز برای دومین سال متوالی همزمان در سراسر استان مانور بازگشایی مدارس یک هفته قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود و مدیران مدرسه شورای دبیران را تشکیل داده و دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم به مدرسه دعوت می ‌شوند و کتب درسی توزیع و برنامه درسی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن شکوفه‌ ها چهارشنبه بیست ‌و‌نهم به صورت نمادین در یکی از مدارس شهر ساری برگزار می‌شود، افزود: در روز اول مهر نیز در یکی از مدارس ابتدایی نکا زنگ آغاز سال تحصیلی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس نواخته خواهد شد.

نظری تعداد مدارس موجود در سطح استان مازندران را چهار هزار مدرسه در تمامی مقاطع تحصیلی اعلام کرد و گفت: از این تعداد مدرسه 17 درصد غیردولتی هستند که بیشترشان را مدارس مقطع ابتدایی تشکیل می‌دهد.

نظری ادامه داد: آموزش و پرورش مازندران در مجموع  با کسر بازنشستگان، 38 هزار و 500 نیروی اداری و آموزشی دارد که 24 هزار و یکصد نفر آنان آموزشی هستند.

وی تعداد دانش‌آموزان استان مازندران را 507 هزار نفر اعلام کرد  و گفت: از این میزان  258 هزار نفر آنان در مقطع ابتدایی هستند.

نظری بزرگ‌ ترین چالش سال تحصیلی 97-98  را طرح سه ساله شدن هنرستان‌ها دانست و افزود: در آن سال تحصیلی از نظر تجهیزات و فضا و نیروی انسانی در کشور و نیز  در مازندران با چالش روبرو خواهیم بود که به همین دلیل کارگروه ویژه‌ی طرح سه ساله هنرستان‌ ها به دستور استاندار و همراهی مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل شد تا نسبت به کمک خیرین و دستگاه‌های خارج از آموزش  و پرورش مانند سازمان فنی و حرفه‌ ای، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی، شهرک‌ های صنعتی و غیره اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی جدید یک میلیارد تومان از بودجه استانی برای خرید تجهیزات هنرستان‌های استان تخصیص یافته است، گفت: همچنین دو درصد از فروش گاز کشور برای تجهیز هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌ها تخصیص یافته است که بخشی به صورت خرید تجهیزات و بخشی به صورت اعتبار در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

نظری پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول را 5.98 درصد اعلام کرد و گفت: کل بازماندگان از تحصیل نیز یکهزار و 24 نفر هستند که شناسایی شدند و بیشترین آن‌ها دخترانی هستند که ازدواج زودرس داشته‌اند.

وی پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه را 5.91 درصد اعلام کرد و افزود: در این مقطع 304 نفر از تحصیل باز ماندند که بخشی از آنان بچه‌های کار و بیشترشان دختران با ازدواج زودرس هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران به امضای تفاهم‌ نامه آموزش و پرورش با سازمان زندان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم ‌نامه تمامی دانش‌آموزان و اولیایی که به دلایلی از تحصیل جا ماندند تحت پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند و در زندان‌ها در کلاس درس شرکت می‌کنند.

وی به اشاره به انعقاد تفاهم نامه با نیروی دریایی و سازمان بنادر و کشتیرانی ، گفت: در راستای برون سپاری آموزش و پرورش از ظرفیت کشتیرانی برای جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان در رشته های کار و دانش این تفاهم نامه منعقد شده است.

نظری به تشکیل ستاد کیفی بخشی رشته ریاضی  در استان اشاره کرد و عدم گرایش دانشآموزان به رشته ریاضی را از بزرگترین چالش تحصیلی نام برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز