خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش 100درصدی مرگ های حوادث کار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۴۷

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت:مرگ و میر ناشی از حوادث کار در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 100درصد افزایش یافت.

به گزارش  ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ،دکتر عباسی با بیان اینکه از این تعداد 30 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند افزود : در چهار ماهه سال جاری 33 مرد بر اثر حوادث کار در استان جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد : بر اساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با 17 مورد فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد، همچنین  برق گرفتگی  و اصابت جسم سخت هر کدام با 7 فوتی و سایر با 3 در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود :در چهار ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 11 مورد در خرداد ماه و کمترین آن با 6 مورد در تیر ماه ثبت شده‌ است .

این مقام اجرایی استان تصریح کرد : طی این مدت  شهرستان‌های بابل  با 7 فوتی ، آمل و ساری هر کدام با  3 فوتی بیشترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند که در مقابل آن شهرستان‌های رامسر ، فریدونکنار و نور گزارشی از مرگ بر اثر حادثه کار گزارش نشده است.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه تعداد 31 نفر از فوت شدگان ایرانی و ما بقی دارای ملیت غیر ایرانی هستند گفت :سنین 31 تا 40 سال با 14 مورد بیشترین و سنین کمتر از 20 سال با 1 مورد کمترین موارد را به خود اختصاص دادند.

رشد 7 درصدی مصدومین حوادث کار

مدیر کل پزشکی قانونی استان در خصوص مصدومین چهار ماهه حوادث کار گفت : تعداد 287 (274 نفر مرد و 13 نفر زن) نفر در این چهار ماهه به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش داشت.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز