خبرگزاری کار ایران

شهردار ساری خبرداد:

افتتاح بوستان ولایت دردهه ولایت /جانمایی ساختمان خبرنگاران در بوستان ولایت

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۳۷

شهردار ساری گفت:ساختمانی مستقل برای خبرنگاران با همه امکانات در بوستان ولایت به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری,مهدی عبوری در آیین تجلیل از اصحاب رسانه ،اظهار داشت:  باید یاد بگیریم تجلیل از خبرنگاران گزینشی نباشد و از ارزش ها تجلیل شود و اصراری بر تجلیل از مصداق ها نداریم.

وی افزود:حساب خبرنگار واقعی از خبرنگارنماها جداست ،چرا که خبرنگار واقعی اهل تعامل است و اهل معامله نیست، بنابراین خبرنگار هر چه  که مستقل تر باشد وجهه خبری اش بهتر است و مردم، باور پذیری آنها نسبت به خبر بهتر خواهد بود.

شهردار ساری با بیان اینکه جناح سیاسی خبرنگار نباید برای مدیر مهم باشد بلکه حرف خبری ‌اش تأثیرگذارتر باشد، گفت: قطعاً هر کسی در این عرصه جدی‌ تر باشد برای همه ما ارزشمندتر است .

وی ادامه داد: خبرنگار واقعی ارزش ‌آفرین، نقدنگار، واقعیت ‌پرداز و حقیقت ‌نواز است ، چرا که این افراد خبرنگاران واقعی هستند.

عبوری با اشاره به اینکه در گذشته گرفتاری‌ ها و نارسایی‌ های  و مشکلات ریز و درشتی وجود داشت که حل آنها برای ما آرزو بود گفت: با بارندگی کم و یا زیاد خانه و کاشانه مردم به زیر آب می‌رفت،و حتی عابران پیاده نمی توانستند  حتی مرکز شهر تردد کنند.

وی افزود:  بازگشایی خیابان ‌ها،  احداث بوستان‌ها روگذر و زیرگذرها پارک ‌ها هرچند سال یکبار در این شهر  اتفاق می‌افتاد اتفاقی که در استان های دیگر و مراکز استان ها که با یک سرعت زیادی و حتی هر ماه به نتیجه می رسید.

عبوری با بیان اینکه زمانی دختران در این شهر نقشی نداشتند و نقش خانواده درحل مشکلات  اجتماعی نادیده گرفته می شد و یا اقشار مختلف این شهر مورد حمایت جدی مجموعه شهری قرار نمی گرفتند، ادامه داد:اهالی این شهر چقدر صبورانه به این شهر امیدوار هستند بر خود فرض می دانم در هر مسئولیتی قرار گرفتم وظیفه خودم را به این مردم ادا کنم.

وی رفاه ، آسایش و پیشرفت همه جانبه شهر را از وظایف مدیریت شهری دانست و گفت: عدم پیشرفت استان عدم توسعه نامناسب مرکزاستان است، البته این بدان معنا نیست که شهرهای دیگر دیده نشوند اینکه ساری بعنوان مرکز استان همطراز دیگر مراکز استان ها دیده شود.

عبوری با این بیان مطلب افزود: توسعه گردشگری محور پیشرفت مرکز استان و خود استان است.

وی با بیان اینکه در روزهای اول این هدف ،برخی نه تنها باور نداشتند بلکه مثل همیشه چوب لای چرخ می‌ گذاشتند گفت: با پیگیری‌های شبانه روزی حقیر و پشتکار شورا و همت بالای معاونت‌ها و شهرداری‌های مناطق و سازمان‌ های تابعه این اتفاق بزرگ شکل گرفت و شهر ساری با اعلام مرکز آمار ایران پس از چهل سال جز پنج شهر گردشگر‌پذیر کشور شد، این در حالی است که ما  هنوززیرساخت‌ های مناسب را فراهم نکردیم اما فقط خواستن و توانستن را عملیاتی کردیم.

عبوری با بیان اینکه تمام مشکلات با هدف گذاری و الگو برداری از ساری قابل حل است ، افزود: امروز شاهد هستیم عمگرایی مورد استفاده دیگر شهرهای مازندران و حتی دیگر شهرهای خارج از استان قرار گرفته است.

شهرداری ساری ادامه داد:عملگرایی فرهنگ است و حزب و توده و دسته نیز در ذیل آن جای نمی گیرد .

وی با بیان اینکه در 5 سال گذشته اتفاقات بسیاری در مرکز استان صورت گرفته است، گفت: افزایش اعتبارات شهرداری یکی از این اتفاقات مهم بوده بطوریکه در سال 91 بودجه شهرداری ساری 79 میلیارد تومان بوده که سرانه هر ساروی 230 هزار تومان بوده است که خوشبختانه ظرف 5 سال گذشته این سرانه به یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و ساری پس از تهران و مشهد بالاترین سرانه شهروندی را بخود اختصاص داده است.

عبوری با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری حدود 10 پل و زیرگذر، هدایت آب‌های سطحی و ایجاد کانال‌ها، بازگشایی معابر، میدان ، گفت:بوستان ولایت که پادگان قدیم ارتش بوده است به بزرگ ‌ترین مرکز فرهنگی اجتماعی کشور تبدیل شده و در دهه ولایت افتتاح و به بهره ‌برداری می‌ رسد.

وی با انتقال آبهای سطحی روش معکوس به رودخانه تجن را از دیگر اقدامات شهرداری ساری دانست، افزود: تا دو ماه آینده تمامی آبهای سطحی ساری جمع آوری می شود.

عبوری  به احداث بوستان ولایت بعنوان بزرگترین پروژه  فرهنگی و تفریحی کشور در شهر ساری اشاره کرد و گفت:در این این پروژه چهار موزه ،یک موزه تخصصی برای اهل قلم و موزه مطبوعات شکل بگیرد، احداث سینمای بزرگ جوان، خانه تخصصی کودک،نگارخانه تخصصی،خانه موسیقی  و ساختمانی مستقل برای خبرنگاران با همه امکانات و بزرگ ‌ترین آمفی تئاتر در حال ساخت است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران ما در شهرداری ساری این بوستان در دهه ولایت به بهره برداری می رسد

شهردارساری از احداث 4 زیرگذر در آینده نزدیک در مرکز استان خبر داد و افزود: 2 پارک بزرگ و استثنایی ویژه بانوان در 10 هکتار و بوستان ولایت بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار ساری با تاکید بر اینکه تمام تلاش ها برای حذف واسطه ها آغاز شود، گفت: حضور این واسطه ها ضربات غیر قابل جبرانی به بخش صنایع و کشاورزی استان وارد کرده است.

شهردار ساری با اشاره به معضل زباله در منطقه پشت‌کوه چهاردانگه ،افزود: باوجود بی‌مهری نسبت به این پروژه چون در مرکز مازندران بوده است تمام تلاش‌ها را انجام داده‌ایم و زباله‌سوز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی به با اشاره به مجهز کردن همه نقاط شهر به فیبر نوری ، گفت: مناسب‌سازی بیشتر مناطق شهر، توجه به بافت‌های کهن و فرسوده از میدان علامه ابن شهرآشوب تا محوطه امام‌ زاده یحیی و بازگشایی امام ‌زاده عباس از اقدامات انجام شده است.

عبوری با بیان اینکه دیگر افتتاح پروژه های بزرگ در این شهر ترسی ندارد،افزود: فاز صفر مطالعات احداث تونل در شهر ساری به اتمام رسیده است و تفاهمنامه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء به امضاء رسیده و در آینده ای نزدیک این تونل 10 کیلومتری 4 جهت مرکز استان را در زیر خیابان های شهر برای رفاه و آسایش ساروی ها بهم متصل خواهد شد.

وی از احداث پارک شهر بازی مدرن در پارک شهید زارع در سال 96 خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک پارک جنگلی شهید زارع مکان رفاهی، خدماتی و تفریحی برای مازندرانی ها خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز