خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات مازندران خبر داد:

مقام سوم مازندران در تولید ماهی قزل آلا در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۳۹۳

مدیرکل شیلات مازندران گفت: استان مازندران در سال گذشته با تولید 15 هزار تن ماهیان سردآبی مقام سوم تولید ماهی قزل آلای کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا از ساری ،حسینعلی رستمی گفت: مازندران دارای شرایط مناسب برای آبزی پروری به ویژه پرورش ماهیان سردآبی است و در سال گذشته با تولید 15هزار و 427 تن ماهیان سردآبی مقام سوم تولید ماهی قزل آلای کشور را به خود اختصاص داد.

 مدیرکل شیلات مازندران در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 301 مزرعه شامل 90 مزرعه کوهستانی با تولید 9 هزار و 990 تن و 211 مزرعه دومنظوره با آب چاه با تولید 5 هزار و 437 تن در مدار تولید بودند، تصریح کرد: با توجه به شرایط شرایط اقلیمی و جغرافیایی، تمرکز مزارع ماهیان سردآبی، منطقه دو هزار و سه هزار تنکابن با تولید 4 هزار و 639 تن معادل 30 درصد تولید و نیز منطقه هراز با تولید 3 هزار و 130 تن مهمترین مرکز پرورش ماهیان سردآبی استان هستند.

وی تعداد شاغلین مستقیم در مزارع پرورش ماهیان سردآبی استان را 2 هزار و 204 نفر اعلام کرد و گفت: گردش اقتصادی این بخش در سال گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان بود و برای سال‌جاری پیش بینی می‌شود میزان تولید به 21 هزار و 200 تن برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز