خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ارشاد مازندران خبر داد:

18 اسفند، آغاز اعلام نامزدی در انتخابات الکترونیکی خانه های مطبوعات

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۹۳۱

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: بر اساس اعلام ستاد انتخابات خانه های مطبوعات کشور 18 اسفند، آغاز نامزدی در انتخابات الکترونیکی خانه های مطبوعات است.

به گزارش ایلنا، عباس زارع در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: 15 تا 18 اسفند زمان انتشار فراخوان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات است و 18 تا 25 اسفند کسانی که قصد نامزدی در هیات مدیره خانه مطبوعات استان را دارند از طریق سامانه www.khanematbooat.ir می توانند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد:اطلاع رسانی تدریجی نامزدهای ثبت نام کرده 20 تا 25 اسفند 95 بوده و امکان درخواست تغییر نقش توسط اعضا نیز 25 و 26 اسفند می باشد و از طرفی بررسی شرایط نامزدها و اعلام نتیجه قبولی یا رد 25 تا 28 اسفند به آنها اعلام می شود که در صورت اعتراض رسیدگی به اعتراض آنها توسط ستاد مرکزی 14 تا 18 فروردین 96 می باشد.

زارع تاکید کرد: اعلام اسامی نامزدهای انتخابات خانه های مطبوعات سراسر کشور 19 فرودین 96 بوده و از تاریخ 18 تا 22 فرودین 96 نیز عضو گیری از طریق سامانه خانه مطبوعات کشور قطع می شود و انتشار اسامی واجدین شرایط رای دهی و امکان انصراف الکترونیکی از نامزدی در انتخابات 21 فروردین 96 می باشد.

زارع تاکید کرد: انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران 22 فروردین 96 به صورت متمرکز همزمان با سراسر کشور به صورت الکترونیکی از طریق سایت www.khanematbooat.ir برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تصریح کرد: تمامی اصحاب رسانه استان مازندران که خواستار عضویت در خانه مطبوعات هستند با مراجعه به سایت خانه مطبوعات کشور به آدرس www.khanematbooat.ir می توانند ثبت نام و درخواست عضویت خود را اعلام و به عضویت خانه مطبوعات درآیند و افرادی که از طریق سایت فوق ثبت نام کنند حق شرکت در انتخابات این دوره را دارند.

وی گفت: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران ،  تدین به یکی از ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی، پایبندی به قانون اساسی بویژه اصول بنیادین آن، عدم اشتهار به فساد اخلاقی،داشتن حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن ، اقامت داشتن در حوزه فعالیت خانه مطبوعات یا واقع بودن دفتر مرکزی رسانه متبوع در آن محل ،  برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال اصلی و مستمر بیمه ای رسانه ای (منتهی به هر مجمع عمومی) در یکی از نشریات چاپی یا الکترونیک و یا نمایندگی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها ، ارایه پروانه فعالیت دفتر برای نمایندگی یا سرپرستی رسانه های سراسری،ارایه برگه عدم سوءپیشینه و نداشتن محکومیت کیفری موثر (محرومیت از حقوق اجتماعی) ، قبول و تعهد اجرای مقررات این اساسنامه و مصوبات قانونی خانه مطبوعات و  امضای میثاق نامه اخلاق حرفه ای از شرایط عضویت در خانه مطبوعات می باشد.

زارع اظهار داشت: شرط بیمه برای صاحب امتیاز، مدیر مسوول و یا سرپرستان و نمایندگان نشریات سراسری الزامی نیست و همچنین  ارایه گواهی عدم سوءپیشینه و مدرک تحصیلی برای صاحبان امتیاز – مدیران مسئول و روزنامه نگارانی که از هیأت صدور کارت حرفه‌ای     روزنامه نگاری (موضوع دستورالعمل صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری) کارت حرفه‌ای دریافت کرده اند ضروری نیست.

 وی در مورد بیمه رسانه ای گفت: برای کسانی که بیمه غیررسانه¬ای دارند یا صندوق¬های بازنشستگی پرداخت می¬شود، معرفی¬نامه رسانه به همراه مدارک مربوط به بیمه و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کفایت می¬کند. سقف این تعداد برای رسانه¬ها روزنامه ها = 6 نفر، دفاتر سرپرستی روزنامه ها و خبرگزاری ها =4 نفر،هفته نامه ها و سایت های خبری = 4 نفر،سایر نشریات = 2 نفر می باشد  و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یا معادل آن به ازای هر 7 سال فعالیت رسانه¬ای به تائید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مقطع تحصیلی محاسبه می¬گردد.

زارع بیان داشت: اصحاب رسانه در زمان ثبت نام اگر بیمه همان رسانه ای که فعالیت می کنند باید بیمه رسانه را انتخاب در غیر این صورت باید بیمه غیر رسانه را انتخاب کنند تا مدیرمسئول آن رسانه درخواست آن فعال رسانه ای را تایید تا بعد از آن خانه مطبوعات پرونده را برای عضویت بررسی کند.

وی گفت: خبرنگاران نشریات سراسری و خبرگزاری ها در زمان ثبت نام باید گزینه زیرمجموعه دفتر نمایندگی را انتخاب کنند و اگر بیمه رسانه خود نیستند گزینه بیمه غیر رسانه ای را انتخاب کنند.

زارع گفت: بعد از ثبت نام اهالی رسانه برای عضویت در خانه مطبوعات ابتدا هیات مدیره خانه مطبوعات بر اساس شرایط مندرج در اساسنامه بررسی می کند و بعد از آن در صورت تایید اداره ارشاد استان بررسی نهایی را انجام می دهد و در صورت عدم تایید نیز خانه مطبوعات درخواست عضویت را رد می کند که در صورت اعتراض فرد متقاضی به واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران مراجعه می کند.

وی گفت: سیستم ثبت عضویت خانه مطبوعات کشور به طوری طراحی شده است که بسیاری از درخواست ها بر اساس اطلاعات داده فرد ثبت نامی مورد بررسی قرار می گیرد.

زارع اظهار داشت: تا پایان وقت اداری 14 اسفند 1395 از استان مازندران 81 نفر برای عضویت در خانه مطبوعات ثبت نام کردند که از این تعداد 9 نفر صاحب امتیاز،19 نفر مدیرمسئول،48 نفر خبرنگار،5 نفر به عنوان نماینده نشریات سراسری بوده اند.

وی گفت: از تعداد 81 درخواست عضویت 19 درخواست که مربوط به خبرنگاران می باشد منتظر تایید مدیران مسئول می باشد،9 درخواست در انتظار بررسی هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران است،16 درخواست عضویت دارای نقص بوده که برگشت داده شد که عمده موارد نقص مربوط به بیمه رسانه ای،نیاز به تایید مدیرسئول،عدم بارگزاری مدرک تحصیلی بوده است و 2 درخواست به علت تکرار در ثبت نام توسط افراد رد شد و 33 درخواست که اکثر آنها مربوط به صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریات است از سوی هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران تایید و برای بررسی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران ارسال شده است.

وی در پایان گفت: همانطور که درخواست عضویت به صورت الکترونیکی است بررسی پرنده ها و اعلام نظر در بررسی عضویت ها هم به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز