خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان :

به دلیل فقر فرهنگی نتوانستیم سهممان را در بخش سیاسی تصاحب کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۸۰۲

کارگران آلت دست دیگران نیستند؛ کانون های استان و شهرستان باید از طریق برگزاری گردهمایی سطح اگاهی جامعه کارگری را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن هاشمی در دومین روز نشست کانون های کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در اصفهان بماده 134 قانون کار اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی این حق را برای ما قائل شد که پس از بازنشستگی و خارج شدن  از شمول قانون کار  بتوان  با تشکیل کانون های بازنشستگی و  انتخاب بهترین ها  پیگیر مطالبات خود باشیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ماده 13 آیین نامه اجرایی شورای اسلامی کار اضافه کرد: این ماده قانونی از 12 یا 13 بند تشکیل شد که اقدامات شورا در جهت بالابردن آگاهی های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کارگران در اولویت های آن است و سایر مطالبات  صنفی مثل افزایش حقوق ، مطالبات مزدی، طبقه بندی مشاغل، مسائل مربوط به درمان در ردیف های بعدی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل فرهنگی بزرگترین مشکل ما و فقر فرهنگی بزرگترین چالش فراروی ما است ادامه داد: زمانی که فقر فرهنگی بر جامعه حاکم شود استکبار و استبداد وارد  و به تبع آن استثمار بر جامعه حاکم می شود.
 
وی تصریح کرد: استعمارگران  از جهل و فقر فرهنگی مردم برای ضربه به کشور استفاده می کنند  و تنها با اقناع و پوشش فقر فرهنگی می توان به حقوق اجتماعی ، سیاسی رسید.

این فعال جامعه کارگری گفت: امروز سهم کارگران ایران در مسائل سیاسی کجاست ؟ چرا حزب کارگر انگلیس بسیار قوی است؟

وی ادامه داد:از 650 کرسی پارلمان انگلیس حدود 400 تا 450 کرسی به حزب کارگر تعلق دارد بدین معنی که قدرت سیاسی دست کارگران جامعه است اما ما به دلیل فقر فرهنگی نتوانستیم سهممان را در بخش سیاسی تصاحب کنیم.

هاشمی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مردم جامعه ی ما اعم از شاغلین، بازنشستگان ، مستمری بگیران و ازکارافتادگان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند اضافه کرد: از 290 کرسی مجلس ایران تنها یک کرسی به نماینده ی  این اقشار تعلق دارد این در حالی است که بقیه اقشار جامعه ما سهم خودشان را دارند.
 
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان سه عامل دروغ، خشکسالی و اختلاس را عوامل تهدید کننده نظام برشمرد و گفت:  سالهاست که برای همسان سازی فریاد می زنیم و مسئولین تامین اجتماعی اعلام می کنند که ما پولی نداریم  در حالی که این پول برای خودشان است و مزایای انها از حداقل دستمزد یک کارگر بیشتر است.
 
وی ادامه داد: ما از تبعیض عصبانی هستیم؛ تبعیض ، دروغ، فساد  مردم جامعه را عصبانی می کند چرا که نظام ما نظام اسلامی است.
 
 هاشمی بر کار فرهنگی در راستای ارتقای سطح اگاهی تاکید و خاطر نشان کرد: با ارتقای فرهنگ و شناخت حقوق ، خوداگاهی راحت تر می توان از  حقوق دفاع کرد.
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امروز بالاترین سطح تقویت در کشور از ان کسانی است که کرسی بیشتری در مجلس داشته باشند تا بتوانند قوانینی در جهت آسایش و رفاه مردم وضع کنند.
وی با بیان اینکه امروز در تلاشند حداقل های جامعه کارگری را از انها بگیرند افزود: کارگران آلت دست دیگران نیستند؛  کانون های استان و شهرستان باید از طریق برگزاری گردهمایی سطح اگاهی جامعه کارگری را ارتقا دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز