خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۲ خبرداد:

پرداخت کامل پول سویاکاران استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۳۵۷

با پی گیری های صورت گرفته صد درصد از مطالبات سویاکاران مازندران تا امروز پرداخت شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه2 در نشست مطبوعاتی خود در جمع بیش از 40 نفر از اصحاب رسانه و رسانه ملی با بیان این مطلب تصریح کرد: مبلغ 339 میلیارد و 984 میلیون ریال پول سویاکاران مازندرانی از طریق سامانه ویژه خرید تضمینی محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان واریز گردید.

سید محمد جعفری با بیان این که پیش بینی خرید دانه روغنی سویا در سال زراعی جاری از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان 11 هزار تن اعلام شده بود عنوان کرد: با خرید 1 هزار تن دانه روغنی سویا، میزان خرید این محصول در استان مازندران از پیش بینی خرید آن فراتر رفته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید آرد کارخانجات آردسازی استان 820 هزار تن در سال می باشد.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: اما در حال حاضر کارخانجات آردسازی استان با 30 تا 40 درصد از ظرفیت اسمی خود در حال کار می باشند.

سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه2در نشستی با اصحاب رسانه تصریح کرد: گندم تولیدی استان های مازندران,گلستان و بخشی ازاستان خوزستان دارای کیفیت مناسب هستند.

مهندس جعفری با اشاره به اینکه امسال سال خودکفایی در تولید گندم بوده است اظهار داشت: در سال زراعی جاری 1میلیون و550 هزار تن گندم در منطقه2 بصورت تضمینی خریداری صورت گرفت.

جعفری با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری بارندگی سبب جوانه زدگی گندم کشاورزان شد اظهار کرد :با هماهنگی های صورت گرفته به منظور جبران خسارت کشاورزان 70هزار تن گندم که بخش اعظم آن مربوط به گلستان بود به قیمت 1236 تومان از کشاورزان مازندران و گلستان جهت مصرف دامی خریداری شد.

وی در ادامه  پس از خرید گندم از خرید 16 هزار تن دانه های روغنی سویا و خرید تضمینی 4664 تن کلزا و 175 تن آفتابگردان که برای اولین بار توسط شرکت غله صورت گرفته خبر داد و گفت:تمام مبالغ آن بروز به کشاورزان پرداخت شده است.

سید محمد جعفری به درجه بندی کارخانجات آرد استان اشاره کرد و گفت:از 19کارخانه آرد موجود در استان 4کارخانه درجه یک و مابقی درجهمی باشند.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء و بهره وری در کوتاه مدت حاصل نمیگردد گفت:جهت افزایش کیفیت آرد و کاهش ضایعات نان, برنامه های زیادی از جمله درجه بندی و بهسازی خبازی ها و آموزش نانواها در دستور کار قرار دارد.

جعفری با اشاره به اینکه امسال به 38 واحد خبازی 10 تا 15 میلیون تومان اعتبار بهسازی و نوسازی داده شده است اظهار کرد:از مجموع4200نانوایی موجود در استان از سال85تاکنون 1040 نانواییتسهیلات بهسازی را دریافت کردند.

وی همچنین به توزیع کیسه های مخصوص حمل نان در مصلی نماز جمعه مرکز استان به عنوان یک کار فرهنگی اشاره کرد و گفت:بهتر است نان داغ را در هوای آزاد و در پاکتها و کیسه های پارچه ای نگهداری کرد و این موضوع به صورت یک کارفرهنگی به منظور کاهش ضایعات نان در جامعه باید فراگیر شود.

سیدمحمد جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه منطقه 2 قطب دوم تولید گندم باکیفیت در کشور است، اظهار داشت: مازندران و گلستان از استان های تولیدکننده گندم با کیفیت کشور هستند

جعفری بازگشت تعادل به بازار شکر پس از افزایش قیمت آن با اقدام اساسی شرکت غله در تنظیم بازار و تامین شکر مورد نیاز اشاره کرد و گفت: بازار شکر با ورود عاملین شهرستانی ساماندهی شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 سیلوی بندر امیرآباد را یکی از مراکز مهم غلات در شمال کشور برشمرد و گفت: اکنون ظرفیت سیلوی بندر امیرآباد به 175هزار تن رسیده است که تا پایان امسال 100هزار تن بهره وری و راه اندازی ظرفیت سیلو در این بندر به 275 هزار تن خواهد رسید.مهندس جعفری ضمن اظهار امیدواری نسبت به مدیریت بهره گیری از سوآپ غلات، افزود: در صدد هستیم تا با همکاری انجمن کارخانجات آرد سازی بهره گیری از سوآپ غلات را در استان داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر ظرفیت بیش از یک میلیون و 800 هزار تنی مازندران، سمنان و گلستان تصریح کرد: در سالجاری در استان مازندران یک واحد 10هزار تنی به بهره برداری رسید و یک سیلو با ظرفیت 50 هزار تن نیز در حال ساخت می باشد.

جعفری با انتقاد از مشخص نبودن معیارها و متولی مشخص در عرصه آرد و نان گفت: آمادگی داریم تا دبیری کارگروه آرد و نان به غله واگذار شود

وی افزود: درجه بندی، آموزش نانوایان و بهسازی نانوایی ها راهکاری در افزایش کیفیت نان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی با بیان اینکه در پی تعیین بانک اطلاعاتی از وضعیت نانوایی ها در استان مازندران هستیم، اظهار داشت: بیش از 3هزار و 400نانوایی یارانه ای استاندرجه بندی شده اند.

جعفری با اشاره به اینکه کمتر از 10درصد نانوایی های استان مازندران درجه یک هستند، گفت: میزان یارانه دولتی نان در مازندران سالانه 330 میلیارد تومان میباشد.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت و بهره وری در مدت کوتاه نمی شود به آن دست یافت بلکه نیازمند برنامه ریزی و زمان بندی مناسب دارد، تصریح کرد: برای کاهش ضایعات و ارتقاء کیفیت باید با دو نگاه سخت افزاری و نرم افزاری ورود پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه مازندران نسبت به ظرفیت کشوری شرایط مناسبی دارد، افزود: سال جاری از جمله سال هایی است که میزان گندم خارجی کاهش یافته است.

جعفری با بیان اینکه برای کیفی سازی گندم برنامه ریزی مناسبی در استان صورت گرفته است، اظهارداشت: مازندران جزء 4 استان اول کیفیت نان در کشورو دومین استان از لحاظ کیفیت آرد می باشد که این امر بواسطه ماهیت آرد استان است.

وی خاطرنشان کرد: تعدد کارخانه موجود با ظرفیت استان همخوانی و تناسب نداشته و توجیه اقتصادی ندارد امیدواریم کارخانه جدیدی در استان احداث نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز