خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عنوان کرد:

هزینه سالانه دانشگاه علوم پزشکی هزار میلیارد تومان است/طلب 600 میلیا ردی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۶۱۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، میزان مطالبات بیمارستان های استان از بیمه‌ها را ۶۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا  به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران قاسم جان بابایی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مطالبات ۶۰۰میلیارد تومانی بیمارستان های استان از بیمه‌ها گفت: بخشی از این مطالبات مربوط به سال ۹۴ بوده که ۱۹۰ میلیارد تومان است و در سال ۹۵ نیز ۶۰۰ میلیارد تومان از بیمه مطالبه داریم.

وی اظهار داشت: ماهانه ۴۹ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم اما حدود ۳۹ میلیارد تومان از خزانه تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تخصیص کارانه ها نقش مهم در انگیزه مالی و تشویقی کارکنان و پرسنل  بیمارستان ها خواهد داشت، تصریح کرد: پرداخت کارانه ها وابستگی به منابع پرداختی بیمه ها دارد و قطعا در صورت تامین از سوی بیمه ها اولین اولویت پرداخت به پرسنل خواهد بود.

وی کل هزینه سالانه دانشگاه علوم پزشکی را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یک‌سوم این هزینه‌ها باید از محل درآمد اختصاصی تأمین شود و بیمه‌ها در سال جاری تنها ۱۱ میلیارد تومان به ما پرداخت کرده‌اند.

جان بابایی یادآور شد: بیمه‌ها در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۳۰ درصد کمتر منابع پرداخت کرده‌اند و بیمه نسبت به قبل از طرح تحول سلامت عقب‌ماندگی دارند.

وی در بخش دیگر با اشاره افتتاح اولین مرکز پزشکی طب هسته ای در غرب استان گفت: در ایام دهه فجر برای اولین بار در غرب استان مرکز پزشکی طب هسته ای در چالوس افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص بیمارستان نوشهر نیز گفت: کلینیگ ویژه در نوشهر برای دهه فجر و اورژانس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر نیز در هفته دولت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ۸ مرکز بهداشت درمانی روستایی نیز در نوشهر و چالوس و کلاردشت افتتاح خواهد شد که برای هر مرکز بهداشت روستایی بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بحث واگذاری خدمات در بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی عنوان داشت: واگذاری کل بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی  فعلا امکان پذیر نیست اما بخش هایی از خدمات بیمارستان های دولتی به بخش های خصوصی را با همان تعرفه دولتی واگذار کردیم.

وی درباره پدیده زیر میزی و روند کاهش آن با اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: برای پزشکانی که به عنوان طرح وارد استان می شوند اجازه راه اندازی مطلب نمی دهیم که این امر میزان زیر میزی را کاهش می دهد.

جان بابایی گفت: اگر قبلا پدیده زیرمیزی در استان بیشتر بود یکی از دلایلش این بود که پرداختی ما به پزشک به موقع نبود و تعرفه نیز پایین بود که اکنون هم تعرفه افزایش یافت و هم پرداختی بموقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز