خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی :

منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد نماد توسعه استان مازندران است

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۶۳۹

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جمع اصحاب رسانه خطاب به نمایندگان مازندران توصیه کرد: مطالبات مردم را بر اهداف و منافع سیاسی ، جناحی و فردی برتر بدانید و در راستای مطالبات مردمی تلاش کنید که حقیقت را نمی توان کتمان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه شرق استان که صبح امروز  در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد به ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه  شرق استان اشاره کرد و گفت: اراضی مناسب برای توسعه  شهرک های صنعتی یکی از مهمترین زیرساخت های صنعتی در شرق است.
دکتر علی محمد شاعری  دارابودن سواحل مناسب ، وجود سومین بندر کشور به لحاظ امکانات زیرساختی، وجود بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور، مناطق حفاظت شده مانند میانکاله ، دسترسی به فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری و گرگان ، نزدیکی به مرز زمینی اینچه برون ، قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب و مواردی دیگر را از امتیازات مهم منطقه شرق مازندران برشمرد.
وی ادامه داد: شرق مازندران علی رغم استعدادها و قابلیت های متعدد از لحاظ برخورداری از شاخص های توسعه  مانند برخورداری از آب مناسب و بهداشتی، برخورداری از شاخص های راه روستایی ، صنایع بالادستی و اشتغال زایی  و موارد دیگر جایگاه مناسبی ندارد و این نابرابری از بی عدالتی دوران گذشته نشات می گیرد.
رییس کمیسیون کشاورزی ، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس شناخت دقیق از ظرفیت های منطقه و برنامه ریزی مجدانه گام های اساسی در راستای کاهش بیکاری و تسریع در روند توسعه را دنبال خواهیم کرد تا امکانات زیربنایی و زیرساختی رونق بگیرد و البته باید توجه کرد که ظرفیت ها به تنهایی کارساز نیست  بلکه همت و پیگیری مدیران را می طلبد.
دکتر شاعری منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد بهشهر را نماد توسعه استان برشمرد و اضافه کرد: براین اساس جاذبه های لازم برای جذب سرمایه گذاری، ورود سرمایه  و شرایط لازم برای توسعه صادرات، معافیت های مالی برای سرمایه گذاران صنعتی و کشاورزی و.. ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد بهشهر به شرط توسعه زیرساخت ها می تواند در توسعه اقتصاد اثرگذار باشد ، ادامه داد: اختلاف و کشمکش میان نمایندگان و مسئولین استانی ، نبود مبنا و مطالعات کارشناسی در تصمیم گیری ، ملاحظات سیاسی ، منفعت طلبی دلایل تصویب نشدن منطقه آزاد در مازندران بود.
نماینده مردم شرق مازندران در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: مبنای تصمیم گیری در مورد منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد بهشهر کاملا مبنای فنی و کارشناسی دارد و کارشناسان ذیربط ، گزارش بیش از صد صفحه ای  با تمام جزییات  را آماده کردند تا فارغ از هرگونه تعصب منطقه ای و سیاسی  تصمیم گیری شود.
دکتر شاعری گفت:  تصمیمات غیرکارشناسی و بازی های سیاسی ، پذیرفتنی نیست و دیگر زمان اقدامات غیرکارشناسانه ، عوام پسندانه تمام شد  و نمی توان به خاطر کسب قدرت  و یا رای مجدد، استان را قربانی مطامع شخصی کرد.
وی از حضور در مناظره ای آزاد برای اثبات قابلیت های  آزاد شدن بندر امیرآباد بهشهر اعلام آمادگی کرد  و ادامه داد: اتصال بندرا میرآباد از سه محور جاده ای به شبکه سراسر حمل و نقل، شرایط مناسب برای تخلیه ،  بارگیری و پهلوگرفتن کشتی ، نزدیکی به بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور و 1200 هکتار زمین بلامعارض را از  امتیازات مهم  این بندر برشمرد.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی فاصله مناسب بندر امیرآباد با شهر را امتیاز دیگری برشمرد که گره ترافیکی و آلودگی محیط زیستی ایجاد نمی کند.
وی ادامه  داد: این تصمیم می تواند بهترین هدیه دولت یازدهم به مازندرانی ها باشد، مخالفان حلاوت این شیرینی را در کام مردم تلخ نکنند.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جمع  اصحاب رسانه خطاب به نمایندگان مازندران توصیه کرد: مطالبات مردم را بر اهداف و منافع سیاسی ، جناحی و فردی برتر بدانید و در راستای مطالبات مردمی تلاش کنید که حقیقت را نمی توان کتمان کرد.
دکتر شاعری از رسانه ها خواست به گونه ای منطقی  ، معقول و با وجدان آگاه  به روشنگری بپردازند.
وی برخی عناصر ناهماهنگ را عامل اختلاف برشمرد و ادامه داد: آزاد شدن بندر امیرآباد بهشهر بهترین  فرصت برای توسعه مازندران است که نیاز به وحدت ، اتحاد و همدلی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز