خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران :

ضرورت حضور سخنران در مجالس عزای حسینی

کد خبر : ۴۱۶۳۳۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید اینکه اهداف قیام عاشورا باید به همت سخنرانان مذهبی در مجالس عزاداری محرم تبیین شود، گفت: نباید هیچ مجلس عزاداری بدون حضور سخنران برگزار شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ناصر شکریان، در سومین جلسه ستادامربه معروف و نهی از منکر استان در دفتر نماینده ولی فقیه در دیار علویان  با اشاره به اهمیت بهره گیری از سخنران و واعظ در مراسم های عزاداری با هدف جلوگیری از تحریف محرم، اظهارداشت: نباید هیچ مجلس عزاداری بدون حضور سخنران برگزار شود.

وی با بیان اینکه برای حذف علم ها و شمایل های غیر متعارف از دسته روی های محرم باید با ارشاد و روی خوش با هیئت ها مواجه شد، افزود: همچنین باید مشکلاتی که با نصب چادر و خیمه عزا در خارج از محوطه مسجد ایجاد می شود به جوانان هیئتی بیان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران برلزوم پرهیز از استفاده سیاسی و جناحی از مراسم های عزاداری امام حسین(ع) و یاران آن حضرت تاکید کردو گفت: نباید آلات موسیقی در مجالس عزاداری استفاده شود.

وی با بیان اینکه نباید مجالس عزاداری بگونه ای باشد که برای همسایگان مساجد و حسینیه ها مزاحمت ایجاد کند، اظهار داشت: زمان عزاداری ها در محرم و صفر به موقع باشد.

حجت الاسلام شکریان برلزوم اقامه نماز ظهر عاشورا در پایان دسته روی های آن روز تاکید کرد و گفت: احیای امربه معروف و به پا داشتن نماز مهمترین اهداف قیام سیدالشهدا(ع) بوده است.

وی با اشاره به خرافه افکنی دشمنان اسلام در مراسمات عزاداری، برلزوم مراقبت از نفوذ خرافات جریان تشیع انگلیسی در مجالس عزاداری تاکید کرد.

 حجت الاسلام شکریان با بیان اینکه با آرایش نا متعارف در مجالس عزاداری محرم حاضر شدن ظلم بزرگی به عزاداری است، افزود: بایستی تدابیری اتخاذ شود تا ساعت کاری آرایشگاه ها در زمان دسته روی ها تعطیل شوند.

وی با اشاره عزاداران حسینی در مساجد و هیئت ها بایستی مراقب کارشکنی های دشمنان اسلام باشند، گفت: هوشیاری در تجمع های عزاداری ضروری است

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز