خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش 7 درصدی تصادفات فوتی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از کاهش 7 درصدی تصادفات در چهار ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل ازروابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در چهار ماهه سالجاری را  205 اعلام کرد و اظهار داشت: 33 درصد از کل تلفات حوادث رانندگی در این چهار ماهه عابرین پیاده هستند.

وی  53 درصد از علت فوت عابرین را  شکستگی‌های متعدد و 44 درصد را ضربه به سر، 3درصد خونریزی دانست و افزود: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای 61 سال با 38 درصد قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به متاهل بودن 76 درصد از کشته شدگان، گفت: تیرماه با 24 درصد و خرداد ماه با 18 درصد بیشترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با 14، ساری با 9 و چالوس با 8  مورد به ترتیب بیشترین  فوتی در آن به ثبت رسید ضمن اینکه شهرستان  نکا تنها شهری است که  هیچ موردی از فوتی عابرین گزارش نشده است.

وی، بیشترین نوع وسیله درگیر با عابرین پیاده را 75 درصد خودروی سواری دانست و افزود: از این تعداد  پراید با 39 درصد و  سمند با 16 درصد به ترتیب بیشترین رکورد را به ثبت رساندند.

عباسی در خصوص تحصیلات متوفیان عابران پیاده  اظهار داشت: تعداد 22 نفر معادل 32 درصد از کشته شدگان بی‌سواد ، 24 درصد در مقطع ابتدایی، 22 درصد راهنمایی، 10 درصد دیپلم،  5 درصد لیسانس، 4 درصد دبیرستان و  3 درصد فوق دیپلم هستند.

 مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، به‌خصوص عابرین سالمند داشته باشندچرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند.

وی در پایان گفت: آمارها نشان می‌دهد در چهار ماهه سالجاری، تعداد 68 نفر (46 مرد و مابقی زن ) از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت .

کد خبر : ۴۰۲۳۶۰