خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساری اعلام کرد؛

مازندران بیشترین تملک واحدها را از سوی بانک‌ها دارد

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۰۷۵

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ثبت‌نام ۴۳ هزار واحد تولیدی در سایت بهین یاب گفت: بالغ بر ۴.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از، نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، علی یزدانی در نشست مشترک با صنعتگران و تولیدکنندگان شهرک صنعتی آمل ، ایجاد زیرساخت‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی را یکی از اولویت‌های اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان و اظهار داشت:  با تأمین اعتبار موردنیاز شاهد شکوفایی و خدمات‌رسانی مناسب در حوزه زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع موانع تولید از سوی دولت تدبیر و امید، به‌منظور راه‌اندازی و تقویت بیش از 12 هزار واحد و طرح صنعتی اختصاص یافته است تصریح کرد: در کل کشور 1500 واحد تولیدی در تملک بانک قرار گرفته که استان مازندران بیشترین تملک واحدها را از سوی بانک‌ها دارد.

یزدانی تصریح کرد: 4.1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت تدبیر و امید انجام شد که در پسابرجام نیز بالغ‌بر 2 میلیارد دلار در حوزه صنعت، عملیاتی شد.

وی ادامه داد: بدقولی و بدعهدی در برجام از طرف مقابل دیده شد ولی اقدامات مؤثری از سوی دولت نیز انجام شده که باید منصفانه این کار بزرگ دیده شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به طرح رونق تولید در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون 43 هزار متقاضی در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 14 هزار و 500 نفر در کارگروه‌های استانی تصویب شده و به تدریج به بانک‌ها برای استفاده از تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی به احداث نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک در مرکز ساختمان کسب‌وکار آمل اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز کسب‌وکار، مرکز آسیب‌شناسی و ارائه‌کننده خدمات، در شهرک صنعتی ساخته‌شده و باید به‌درستی از آن استفاده شود.

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه در دهه فجر

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از شهرک صنعتی بشل سوادکوه گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک بر اساس برنامه روزشمار و تا پایان دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

علی یزدانی در جلسه با اعضای شرکت خدماتی شهرک صنعتی بشل سوادکوه گفت: شهرک صنعتی بشل بزرگ‌ترین شهرک صنعتی استان به لحاظ وسعت بوده و از موقعیت مناسبی برخوردار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرک‌های صنعتی افزود: پروژه‌های عمرانی باید بر اساس برنامه روزشمار و در چارچوب برنامه عملیاتی به بهره‌برداری برسند.

یزدانی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه ، این پروژه حداکثر تا پایان دی‌ماه باید به اتمام رسیده و در دهه مبارک فجر افتتاح شود.

وی با اشاره به وجود شرکت شهرک‌های صنعتی که یک شرکت درآمد و هزینه است بیان داشت: تأمین اعتبارات موردنیاز برای اجرای پروژه‌های عمرانی و حضور در جلسات برنامه‌ریزی و شورای اداری شهرستان و جذب اعتبارات، بسیار مؤثر است.

افتتاح ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی بشل سوادکوه

هم‌زمان با گرامیداشت روز صنایع کوچک و با حضور یزدانی معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمدزاده معاون عمران و محیط زیست، بلالی مدیر حوزه ریاست، موسوی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، منصوریان فرماندار سوادکوه شمالی و جمعی از مسئولان شهرستان و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی، ساختمان آتش‌نشانی و ماشین اطفاء حریق شهرک صنعتی بشل سوادکوه افتتاح شد.

علی یزدانی در آیین افتتاح این پروژه در شهرک صنعتی بشل گفت: اجرای پروژه‌های ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست از اولویت کار شهرک‌های صنعتی است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به حفظ و ارتقاء سطح سلامت جسمی، روحی و روانی افراد شاغل در بخش تولید و صنعت اظهار داشت: ایجاد محیط ایمن کار از وظایف اصلی مدیریت شهرک و واحدهای تولیدی است.

یزدانی افزود: شناسایی و کنترل خطرات برای بالا بردن سطح بهره‌وری، در صورت دارا بودن محیطی بهداشتی، ایمن و با کارگران سالم، امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به تجهیز شهرک صنعتی بشل به عنوان دهمین شهرک صنعتی استان به ماشین اطفاء حریق خاطرنشان کرد: در دولت گذشته تنها 3 شهرک صنعتی در مازندران به ماشین اطفاء حریق مجهز بوده‌اند که با توجه به نگاه ویژه دولت به بخش تولید و صنعت و ایمنی، 7 شهرک در دو سال گذشته به ماشین اطفاء حریق تجهیز شده‌اند که نقش مهمی در امنیت روانی سرمایه‌گذاران دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران نیز در این مراسم گفت: شهرک صنعتی بشل با 200 هکتار وسعت، بزرگترین شهرک صنعتی استان بوده و تاکنون 203 قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد نموده که از این تعداد 134 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 2986 میلیارد ریال و اشتغال 3636 نفر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

موسوی افزود: درمجموع برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی و خرید ماشین اطفاء حریق، جمعاً مبلغ 6200 میلیون ریال هزینه شده است.

وی تأکید کرد: تجهیز شهرک‌های صنعتی به ماشین اطفاء حریق از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده که این امر موجب جلوگیری از خسارت ناشی از آتش‌سوزی در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز