خبرگزاری کار ایران

صادق زیبا کلام در مراسم بزرگداشت ۲۴ خرداد ساری:

روحانی بعنوان رئیس دولت تام الاختیار نیست

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۱۹۰

زیبا کلام گفت:بخش های دیگر از جمله قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی ، صدا و سیما ، سپاه ، ائمه جمعه و جامعه مدرسان دور از دسترس رئیس جمهوری و دولت است.

fبه گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،صادق زیبا کلام شنبه شب در مراسم بزرگداشت 24 خرداد با عنوان ' ضیافت 24 در امتداد تدبیر و امید ' در ساری با بیان اینکه  با وجود نمره بالایی که در این حوزه به دولت روحانی تعلق می گیرد اظهار کرد: اما برخی افراد و جناح ها این توافق را بدتر از عهدنامه ترکمنچای توصیف می کنند.

این فعال سیاسی با ابراز اینکه روحانی بعنوان رئیس دولت تام الاختیار نیست گفت: بخش های دیگر از جمله قوه قضائیه ، مجلس شورای اسلامی ، صدا و سیما ، سپاه ، ائمه جمعه و جامعه مدرسان دور از دسترس رئیس جمهوری و دولت است.

زیباکلام گفت : دوران سه ساله فعالیت دولت روحانی در شرایط نامطلوب فضای بین المللی سپری شد و روابط ایران با کشورهای همسایه ودر شرایط کنونی تیره تر از زمان جنگ تحمیلی است.

این استاد دانشگاه افزود: دولت آقای روحانی برای نخستین‌بار اجازه داد دیگران هم درباره هسته‌ای اظهار نظر کنند و این مسأله نقطه مثبت و ارزشمند است،

وی تصریح کرد: از اول شکل گیری برجام دلواپسان کشور با توافق هسته‌ای مخالفت کردند که این مخالفت تاکنون هم ادامه دارد .

زیبا کلام با تشریح اینکه هر تحول و نگاه در زمینه برجام باید منافع ملی باشد و از انگیزه‌های سیاسی  باید پرهیز نمود گفت: بخشی از مخالفتی که با برجام می‌شود اصلا ربطی به برجام ندارد و فقط بهره‌برداری سیاسی و ایدئولوژیک است.

وی افزود : نگاه به فعالیت های هسته ای نباید ایدئولوژیک باشد و باید همچون فعالیت های پتروشیمی ، فولاد و حمل و نقل به آن نگریست.

زیبا کلام ارزیابی واقع بینانه از عملکرد دولت روحانی را در نظر داشتن سه مولفه دانست و افزود : ارزیابی بر اساس این سه مولفه می تواند مبنای مناسبی برای نقد عمکلرد سه ساله دولت تدبیر و امید باشد .

زیباکلام یکی از مولفه ها را شرایط حاکم بر کشور و فضای بین المللی پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم دانست و اظهار داشت: کشور در شرایط نامطلوب از جمله خزانه خالی ، انبوه بدهی ، پیچیده شدن موضوع هسته ای و حتی کمبود برخی کالاهای اساسی در اختیار دولت روحانی قرار گرفت .

وی اقتصاد ایران را فاسد، و ناکارآمد خواند و تصریح کرد: در طول تاریخ هیچ اقتصاد دولتی موفق نشده و ایران هم موفق نمی‌شود.

استاد دانشگاه تهران در عین حال عملکرد دولت تدبیر و امید را در کنترل و مهار تورم خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت : با وجود این اقدامات اما رکود اقتصادی ، بیکاری و مفاسد اقتصادی کمر اقتصاد کشور را شکسته است.

وی با اظهار این که دولت یازدهم در کاستن بیکاری و رکود اقتصادی نتوانسته است به موفقیت های خوبی دست یابد ، افزود : امیدها برای سرمایه گذاری خارجی پس از برجام با تبلیغات افرادی در داخل و خارج کشور به سرانجام مورد نظر هنوز نرسیده است و برخی ها در تلاش برای دلسردی سرمایه گذاران خارجی در کشور هستند .

زیباکلام با بیان اینکه حصر اخلاقی، قانونی، اسلامی و انسانی نیست و این‌ها را باید آقای روحانی بگوید، تصریح کرد: آقای روحانی باید نظر خود را درباره حصر بگوید.

وی با تایید براینکه بازگشایی انجمن های اسلامی دانشجویی و بازشدن فضای مطبوعات به عنوان بخشی از عملکرد موفق دولت یازدهم یاد کرد و افزود : فعالیت انجمن های اسلامی دانشجویان که از 22 خرداد سال 88 متوقف شده بود اکنون از سر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز