خبرگزاری کار ایران

معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستادامربه معروف و نهی از منکر کشور:

امربه معروف و نهی از منکر به صورت سبک زندگی وارد سیستم آموزشی شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۹۵۵

معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستادامربه معروف و نهی از منکر کشور گفت:مراکز علمی و دانشگاهی، بازار اسلامی، جامعه و...باید محل گفتمان سازی قانون امربه معروف و نهی از منکر باشند

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستادامربه معروف و نهی از منکر کشور ،علمی سازی، الگو سازی و رفتارسازی را از ملزومات اجرای قانون امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این دو فریضه الهی باید به صورت سبک زندگی وارد سیستم آموزشی شوند.

سید مهدی هاشمیان، امروزدر نشست ستاداحیای امربه معروف مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری  در راستای تهاجم فرهنگی که از سال 72بارها مطرح شده، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی،شبیخون فرهنگی، غارت فرهنگی،ناتوی فرهنگی و اخیرا رخنه فرهنگی از جمله موضوعات مورد توجه رهبری است که مبنای تشکیل این ستاد شد.
وی با بیان اینکه رهبری سال 94 را با بیان چهار رکن اصلی نظام اسلامی شامل:امربه معروف و نهی از منکر،نماز و زکات، مباحث سال گذشته را با فریضتین الهی(امربه معروف و نهی از منکر)آغاز نمودند، افزود: سال 94سال طلایی امربه معروف و نهی از منکر شد.
هاشمیان ضمن ابراز خرسندی از تصویب قانون امربه معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: این قانون در جامعه برای مردم و مسوولین تولید قدرت می کند .
وی با تاکید اینکه این قانون باید در جامعه و نظام به یک گفتمان تبدیل شود، گفت: مراکز علمی و دانشگاهی، بازار اسلامی، جامعه و...باید محل گفتمان سازی قانون امربه معروف و نهی از منکر باشند.
هاشمیان ،علمی سازی، الگو سازی و رفتارسازی را از ملزومات اجرای قانون امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این دو فریضه الهی باید به صورت سبک زندگی وارد سیستم آموزشی شوند.
 وی با بیان اینکه فرآیند نماز اول وقت باید امربه معروف و نهی  از منکر باشد، افزود: قانون امربه معروف و نهی از منکر به عنوان یک برنامه کاری برای همه وزارت خانه ها تعریف شده و این بدان معنی که این فریضتین از تشریفات خارج شده است.
هاشمیان با بیان اینکه این قانون به این جهت که امربه معروف و نهی از منکر به اقدام و اجرا منتهی شود، گفت: اقتصادمقاومتی با وجود فساد مقاومتی به ثمر نخواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه امربه معروف در تمام اجزای حکومت اسلامی ورود یافته ، اظهار داشت: هیچ مدیری حق مقاومت درمورد امربه معروف و نهی از منکر را ندارد البته تلاش داریم از آمران به معروف حمایت مادی و معنوی بعمل آید.
هاشمیان با بیان اینکه این قانون برای نظم اداری تصویب شده، برلزوم تشویق آمران به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
وی به عضویت شش وزیر در ستاداحیا امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: هر وزارتخانه و یا اداره ای که شورای امربه معروف و نهی از منکر تشکیل دهد دیگر بروز و ظهور هرگونه فساد مالی و اداری از سوی آن مجموعه پذیرفتنی نخواهد بود.
هاشمیان عنوان کرد: ایجاد حوزه طلایه داران بصورت گروه های 10نفره، طرح یاوران معروف در بخش دولت ودانش آموزی در راستای اجرای درست قانون امربه معروف و نهی از منکر مورد توجه فعالان این حوزه باشد.
معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستادامربه معروف و نهی از منکر کشورادامه داد: اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز