خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

زنان خانواده در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهم و بسزایی دارند

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۵۹۱

استاندار مازندران ، گفت: مهمترین کمک به اقتصاد کشور الگوی زندگی اسلامی در راستای تحقق فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است بنابراین زنان خانواده در جهت تحقق اقتصاد مقاوتی نقش مهم و بسزایی دارند.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح جلودار در همایش تجلیل از بانوان نمونه استان در سالن مدیریت و برنامه ریزی استانداری مازندران، به  نامگذاری سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کردو اظهار داشت: وحدت و همدلی راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 وی ، افزود: امروزه زنان در جامعه اسلامی، همواره و همدوش مردان تلاش می کنند تا به شکوفایی برسند و در مسیر فرهنگ سازی نقش بسزایی داشتند بنابراین شخصیت زنان و ابعاد شخصیتی آنان برای الگو سازی بسیار موثر و تحول آفرین بوده است و همچنان نیز شاهد پیشرفت آنها در تمام عرصه ها هستیم.
استاندار مازندران ،به نقش بی بدیل زنان در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت که امام راحل در بیاناتی فرمودند زنان، این عناصر عفاف و نجابت، نه تنها در پیروزی اسلام سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه انقلاب اسلامی، توطئه های دشمنان را در عرصه های گوناگون فرهنگی ، نظامی، اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی و ... نقش بر آب ساختند.
 وی نقش زنان را در ایجاد  اقتصاد و تامین آن در خانواده و جامعه نقشی مهم دانست و افزود: زنان به عنوان عامل پرورش و رشد نیروی کار، در جریان بهره وری و تولید ناخالص ملی سهم دارند، که با سرمایه گذاری در اطلاعات ، دانش ها، نگرش ها و مهارت های زنان این ارزش افزوده خواهد شد.
فلاح ادامه داد: زن بدون مناقشه به عنوان یکی از دو رکن اساسی خانواده در سازماندهی و مدیریت خانواده نقش اساسی را ایفا می کند.
وی ادامه داد:  مهمترین کمک به اقتصاد کشور الگوی زندگی اسلامی در راستای تحقق فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل است که مسئله قناعت و صرفه جویی می تواند کمک بسزایی در پیشرفت کشور و خانواده باشد.
استاندار مازندران ،  کارآفرینی ، استفاده از کالای ایرانی  و تولیدرا از محورهای نقش زنان در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
وی حضور مردم در پای صندوق های رای بویژه زنان را از افتخارات استان در سال 94 عنوان کرد و، گفت: استان مازندران در بین استان های با دو میلیون جمعیت حائز شرایط رای، رتبه اول در مشارکت در انتخابات داشته است.
فلاح افزود: افرادی که درانتخابات نتواستند رای اکثریت مردم را کسب کنند اینطور نیست که مورد بی مهری قرار گیرند باتوجه به اینکه جامعه از احزاب و گروه های مختلف تشکیل شده دولت تدبیر و امید اعتدال و میانه روی  را در کشور جاری ساخت.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی بی نظیر برای زنان اسلام است، اظهار داشت:امیدواریم  بانوان ما بهره گیری از الگوی فاطمی به عزت و سربلندی واقعی دست پیدا کنند.
استاندار مازندران در ادامه به مبحث طلاق به عنوان یکی از مهمترین معضل اجتماعی در جامعه عنوان کرد و گفت:  اعتیاد و عدم اعتماد همسر در خانواده از مهمترین عامل طلاق در خانواده به شمار می رود.
فلاح  ، نقش زنان را در کاهش آسیب اجتماعی  در جامعه مهم دانست و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج یکی از راهکارهای آشنایی زوجین با یکدیگر  عنوان کرد.
وی با بیان اینکه سال 95 که مزین به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل شده است ، من به عنوان کسی که 15 سال به عنوان معاون وزیر  و همچنین در جهاد سازندگی در جامعه خدمت خدمت کردم در حال حاضر با بهره گیری از فرامین رهبری در راستای تحقق این شعار رهبری به عنوان خادم مردم به استان خدمت می کنم.
 
فلاح مشکل بیکاری و اشتغال را از دغدغه مهم دولت و استان مطرح کرد و افزود: اجرای اقصاد مقاومتی و اقدام عمل  در دستور کار تمام دستگاههای استان  از جمله برنامه های مهم در سال 95 محسوب می شود. 
در ادامه این مراسم  با حضور استاندار مازندران ، مریم جمشیدی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و دیگر مسئولان از زنان نمونه و نخبه استان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز