خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره انتظام پلیس پیشگیری مازندران خبرداد:

تامین امنیت محلات استان با حضور بیش از 1000 نگهبان محله

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۲۳۳

رئیس اداره انتظام پلیس پیشگیری مازندران گفت: برای تامین امنیت محلات استان بیش از 1000 نگهبان محله فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری؛اسماعیل رجایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری از بکارگیری بیش از 1000 نفر نگهبان محله در سطح استان خبر داد.

وی به ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی اجازه واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی اماکن فاقد رده حفاظتی را به موسسات غیردولتی با حفظ کنترل و نظارت پلیس پیشگیری بر نحوه فعالیت آنان داده است .
 رئیس اداره انتظام پلیس پیشگیری مازندران ، افزود:  بر اساس این ماده  این نهاد در زمینه‌های مختلف از حضور نگهبانان در محلات گرفته تا حفاظت از مجتمع‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، طراحی، نصب و پشتیبانی سیستم‌های حفاظتی و الکترونیکی‌ هشداردهنده در کشور را ساماندهی و این فعالیت‌ها را به عنوان یکی از اقدامات اساسی پلیس در پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار قرار می‌دهد.
وی افزود: بر اساس قانون این مرکز صدور مجوز فعالیت موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی و اعمال کنترل و نظارت بر فعالیت آنها را در استان‌ها و شهرستان‌ها بر عهده دارد.
رجایی عنوان کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی سردار جعفری نسب  فرماندهی انتظامی مازندران در راستای اجرای ماده 122 قانون برنامه چهارم توسعه در جهت پیشگیری  از وقوع جرائم مقرر شد تا 4 هزار نیرو جدید در سالجاری برای این امر بکارگیری شوند.
 وی ادامه داد: به منظور ساماندهی و قانونمند ساختن امور نگهبانی و پیشگیری از وقوع جرم و هر گونه تعرض به اماکن و اموال مردم، افزایش ضریب امنیتی با بکارگیری نیروهای آموزش دیده و تعیین صلاحیت فعالیت می‌کنند.
رجایی با بیان اینکه این ماده از قانون به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسید ، افزود: این افراد برابر قوانین تجارت، کار و تامین اجتماعی و ضوابط آیین‌نامه اجرایی 122 قانون برنامه چهارم توسعه، انجام وظیفه می‌کنند.
وی در ادامه به کاهش 14 درصدی فوتی در تعطیلات نوروز امسال خبر داد و عنوان کرد: 22 قرارگاه نوروزی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و برقرای نظم و امنیت در سطح استان به مسافران نوروزی و گردشگران خدمات ارائه می کنند.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز