خبرگزاری کار ایران

قربانی، رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران؛

آمادگی کامل برای اجرای انتخابات نیمه مکانیزه در مازندران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۸۲۳

قربانی، گفت: از 25 فرآیند انتخابات، بجز اخذ رأی و شمارش آرا، سایر فرآیندها از دستور شروع انتخابات و اعلام وصول، ثبت نام داوطلبین و استعلام مراجع چهارگانه، تشکیل هیأت اجرایی، رسیدگی به صلاحیت ها، تعیین محل های استقرار شعب اخذ رأی ، احراز اصالت سند شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) رای دهنده ،کنترل رأی تکراری در روز اخذ رای،…

به گزارش ایلنا،  رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران، گفت: در انتخابات نیمه مکانیزه از 25 فرآیند صرفاً بخش اخذ رأی و شمارش آرا بصورت الکترونیکی صورت نمی گیرد، ولیکن سایر فرآیندها از دستور شروع انتخابات و اعلام وصول، ثبت نام داوطلبین و استعلام مراجع چهارگانه، تشکیل هیأت اجرایی، رسیدگی به صلاحیت ها، تعیین محل های استقرار شعب اخذ رأی ، احراز اصالت سند شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)  رای دهنده ،کنترل رأی تکراری در روز اخذ رای، ثبت صورتجلسات، تجمیع آرا و... تا امحای تعرفه و برگه های رأی، بصورت الکترونیکی است.

 قربانی یاد آور شد: توسعه و بروز رسانی زیر ساخت ارتباطی خصوصی امن کلیه فرمانداری ها و بخشداری ها با استانداری و وزارت کشور صورت پذیرفت، تجهیزات کامپیوتری لازم برای شعبه های اخذ رأی با همکاری خوب فرمانداریها و بخشداریها تأمین شده  و سامانه جامع نرم افزاری انتخابات نیز در حال بهره برداری می باشد.

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری، بیان داشت: اقدامات لازم نیز در خصوص توسعه و رفع مشکلات ارتباطی کلیه شعب اخذ رای با مرکز داده وزارت کشور صورت پذیرفت تا کلیه شعب اخذ رای در مازندران در روز انتخابات بتوانند آنلاین خدمات مد نظر را ارائه دهند.

 رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات مازندران، افزود: در روز اخذ رأی با ارایه کارت ملی، شناسنامه و ارائه شماره ملی از سوی رای دهندگان، توسط سیستم های رایانه ای مستقر در شعب اخذ رأی، فرآیند احراز اصالت سند شناسایی ارائه شده، صورت می گیرد و در مرحله بعد؛ کنترل لازم در خصوص عدم تکراری بودن رأی در شعبه مورد نظر و کلیه شعبه های اخذ رای به عمل می آید.

قربانی، تصریح کرد: پس از پایان زمان اخذ رای و پایان شمارش دستی آراء و ثبت آن در سیستمهای شعب اخذ رای، تجمیع آراء ثبت شده در شعبه های حوزه فرعی و سپس حوزه اصلی با نظارت ارکان مرتبط نظارتی و اجرایی، بصورت الکترونیکی صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز