خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران:

آشوراده دروازه ی میانکاله است

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۰۲۲

کهرم گفت:اگر آشوراده به سایت گردشگری تبدیل شود میانکاله ویران می شود و علاقمندان طبیعت کاملا مخالف تبدیل آشوراده به منطقه ی گردشگری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، مشاور  رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در نخستین همایش روز میانکاله با اشاره به اهمیت تالاب بین المللی میانکاله اظهار داشت: این تالاب با توجه به وسعت 68  هکتاری ، مجموعه ای از گیاهان ، جانوران و به ویژه پرندگان را در خود جای داده که سبب تمایز و جهانی شدن آن شده است.
 
 اسماعیل کهرم با بیان اینکه سرشماری حدود 17 هزار فلامینگو (مرغ آتشی) را در این منطقه انجام داد اضافه کرد: وجود قرقاول که مخصوص جنگل های شمال است و دراج و دیگر ظرفیت ها ، این تالاب بین المللی  راه شکوه گذشته را طی خواهد کرد به شرط آنکه مردم نیز به حفظ این تالاب  توجه و کمک کنند.
 
وی در خصوص محصور بودن فضای میانکاله برای توریست ها بیان داشت: چنانچه اگر افراد بدون ضابطه وارد این منطقه شوند  بهتر است به همین روال اداره شود چرا که محصور نگه داشتن میانکاله بهتر از ورود بی ضابطه است.
 
این فعال محیط زیست با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص حفظ تالاب ها گفت: در ایران 252 تالاب اعم از شور ، لب شور ، شیرین ، محصور ، در خشکی ، کنار آب ، دائمی و یا فصلی می باشند که با توجه به شرایط خشک و نیمه خشک  کشور،  می توانند تلطیف هوا ، تقویت سفره های زیر زمینی ، ورود پرندگان مهاجر و ماهی ها  را به دنبال داشته باشند.
 
 کهرم با بیان اینکه آشوراده دروازه ی میانکاله است تصریح کرد:اگر آشوراده به سایت گردشگری تبدیل شود میانکاله ویران می شود و علاقمندان طبیعت کاملا مخالف تبدیل آشوراده به منطقه ی گردشگری هستند.
 
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در پایان گفت: بدانید میانکاله در صورتی حفظ می شود که آشوراده دست نخورده به دست طبیعت گذاشته شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز